Vid Sveavägen/Sergels torg i eftermiddagsrusningen (Arriva och Keolis)

Startat av Mikael T Nilsson, 07 maj 2011, 15:02:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några bilder tagna under en blixtvisit vid Sveavägen/Sergels torg den 4 maj. Först Keolis 7442 ur Söderhallens första serie 12-meters MAN-bussar (7429-7448).

Sedan 7458, ur Söderhallens andra serie 12-meters MAN-bussar (7449-745x?). Jag vet inte var Lidingös serie börjar, men det borde vara i slutet av 7450-serien.

En av Hornsbergs f.d. Norrköpingsvagnar, 6111, på linje 56. 6111 flyttades tidigare från Norrköping til Hornsberg och därefter vidare till Lidingö för trafik på linje 73. Förra året flyttades bussen tillbaka till Hornsberg.

Det ser ut som att den råkat ut för en skada och fått ny plåt i grå färgsättning.

En av Råstas många nya Scania Omnilinkledvagnar, 3786, på högtrafiklinje 526 mellan Sergels torg och Edsberg.

En av Arriva Märstas nyare Scania Omnilinkledvagnar. Notera att Arrivas nya Scaniabussar inte har samma display/skyltsystem som Keolis och Nobinas. De har kvar den "gamla" modellen.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.