Byggbilder från Norrköping... (70 bilder)

Startat av Leif D, 06 maj 2011, 22:03:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Leif D

Här skulle de funnits en massa bilder...
Men pga vissa regler så kan dessa inte visas, varför jag ber att få hänvisa till dessa länkar.

http://www.sparvagssallskapet.se/forum/viewtopic.php?f=17&t=32470

http://postvagnen.com/forum/index.php?id=469589

;-)

Christer K

Kanske du kan svara här i stället på min fråga, varför har man trä slipers på en sträcka och betong på den andra?

Är inte betong att föredra?

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Leif D

Citat från: Christer K skrivet 06 maj 2011, 22:08:49 PM
Kanske du kan svara här i stället på min fråga, varför har man trä slipers på en sträcka och betong på den andra?

Är inte betong att föredra?

/ Christer K

En orsak är att man får en mindre buller- och vibrations-spridning i marken om träslipers används.
En annan är att man där plattformskanter ska sättas, inte får plats med betongslipers, då dessa är för långa. Träsliper kapas i lagom längd där.
Finns säkert fler orsaker.
;-)