Nobina bussar på väg västerut!

Startat av Bjonne, 05 maj 2011, 22:17:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bjonne

I morse mötte jag några SL-lackade bussar märkta med Nobina på väg västerut på E20 mellan Strängnäs och Eskilstuna. Vet någon vart de var på väg?

homer

säffle... 00, boggie från björknäs

Fredde

Citat från: homer skrivet 05 maj 2011, 22:19:10 PM
säffle... 00, boggie från björknäs

Precis, dessa 6 (0058-0063) ska till Säffle för ombyggnad och lackering sen till Göteborg.

j-a

Ska kolla om jag kan se dom vid rekonden,passerar Säffle imorgon och på söndag,och om det kan bli någon bild :)

Fredde

Citat från: j-a skrivet 06 maj 2011, 00:08:44 AM
Ska kolla om jag kan se dom vid rekonden,passerar Säffle imorgon och på söndag,och om det kan bli någon bild :)

Hoppas, vore trevligt med en bild!

Zella

danneh

Bussfanatikern

På vilket sätt ska dom byggas om?

homer

troligtvis ska 3:e dörren byggas igen samt lite ljusblå färg utanpå

Bussfanatikern

Varför ska man ta bort bakdörren? den skulle ju underlätta både på- och avstigningen avsevärt.

danneh

Låter väldigt konstigt att bygga igen bakdörren? Skulle mer tro på (om man skulle bygga om dörrställningen ens) att bygga om den till antingen 2-2-1 eller 1-2-1

mushkot

Citat från: Bussfanatikern skrivet 06 maj 2011, 23:53:41 PM
Varför ska man ta bort bakdörren? den skulle ju underlätta både på- och avstigningen avsevärt.
Min gissning som enkel amatör skulle vara att det är krav på visst antal säten, bygger man igen en dörr får man väl in runt 4 säten extra.

Erling.L

hade för mig det var 2+2+1 krav på L24 men kanske ja som minns fel
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Bussfanatikern

Om nu dom nya bussarna till Grön Express ska ha bakdörr så borde även bussarna till linje 24 också ha det.