En skåneresa, 19/4 2011 del 1 (14 bilder)

Startat av Jacob, 01 maj 2011, 18:57:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Nu var det dags att visa bilderna från den 19/4, då Carl Eric (calken) kom på besök :)

Vi startade dagen med att jag och Tonnie träffade Carl Eric på Malmö C, där vi sedan tog ett kraftigt försenat Öresundståg till Hässleholm. I Hässleholm blev det en liten stadsbusstur samt fotografering av dessa bussar:

Thygessons 25

Thygessons 20

Hässleholms bokbuss

och efter ett litet allergidrama bar det därefter av till Ängelholm i Nobina 7049 (igen)

Här på plats efter ankomst till Ängelholm

Framför Nobina 7049 stod Bergkvarabuss 054 med en trevlig chaufför som frågade om jag fotograferade till något skolarbete :)

Sedan ankom Nobina 6715 som tog 7049:s plats, som nu skulle avgå tillbaka till Hässleholm

Nobina 7049 igen inför avgång, känns som att jag har överfotograferat denna buss..

Därefter bar det av till Båstad för vår del, och sedan vidare till Helsingborg för matintag på MAX samt Neoplanresa fram och tillbaka till Örkelljunga. Bilder kommer i del 2 :)

Länkar till de andra delarna:

17-18/4
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=44489.0

19/4 del 2
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=44642.0

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

Ahh, 7049 har jag inte på bild, ej heller Thygesson 25 i gult.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Fina bilder Jacob A,tog du ingen bild på neoplanen du åke ifrån Helsingborg?

Jacob

Citat från: Jacob A skrivet 01 maj 2011, 18:57:41 PM
Därefter bar det av till Båstad för vår del, och sedan vidare till Helsingborg för matintag på MAX samt Neoplanresa fram och tillbaka till Örkelljunga. Bilder kommer i del 2 :)

;)

Möllers

Missade jag, vet bara du blev rätt glad du fick åka i en nepolan  :)

Möllers

Blev nästan ligga glad ner jag fick åka med Scania Omniexpress ifrån Hässleholm till Örkelljunga  :)

Jacob

Ja såklart man blev glad, var ju en Neoplan ;) Omniexpressen åkte vi 18/4, finns länk i mitt första inlägg :)

//Jacob

Carl Eric

Ahhh Jacob! Nu påminde du mig om att jag borde lägga upp mina bilder... HUR kunde jag glömma det?!?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jacob

Citat från: calken skrivet 01 maj 2011, 20:57:07 PM
Ahhh Jacob! Nu påminde du mig om att jag borde lägga upp mina bilder... HUR kunde jag glömma det?!?

Därför att du är 08 och 95a ;) nej skämt osidå, ser fram emot dina bilder, Tonnie lyckades få till en bra bild på båda Neoplanerna som jag hoppas att du lägger upp!

//Jacob

Carl Eric

Citat från: Jacob A skrivet 01 maj 2011, 20:59:55 PM
Därför att du är 08 och 95a ;) nej skämt osidå, ser fram emot dina bilder, Tonnie lyckades få till en bra bild på båda Neoplanerna som jag hoppas att du lägger upp!

//Jacob

Njaa, det är någon mupp som springer framför och stör! ;D (Bäst att sluta denna konversation nu innan den försvinner)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!