Huvudmeny

Scanior vid Odenplan

Startat av Greger Larsson, 01 maj 2011, 16:07:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

OJOJOJ!!! sista bilden är verkligen underbar!! Reklambild för Scania?? ;) :D

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

the0fiskis

tycker mer om den första  ::)
bra färg/kontrast  och snyggt med lite liv i bilden som maxin och personerna på hållplatsen

Fredrik Klint

Citat från: Greger Larsson skrivet 01 maj 2011, 16:07:56 PM

Fina bilder båda två. Antar att denna var skyltad men det blir ofta "svart" på bilder, tyvärr. Har inte haft sådana problem med andra orange matrisskyltar som fotas.

Jacob

Det jag tycker var så snyggt med andra bilden var att man ser inredningnen, vilket man inte gör så ofta på bilder :)

//Jacob

Carl Eric

Oavsett vilken som var snyggast så kan jag ju säga att det var grymt bra bilder Greger! Tack! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Båda bilderna passar nog som reklambilder för Scania AB. Den första kompletteras ju av MaxCin i bakgrunden! :)

Mats Karlsson

Ja, verkligen fina bilder!

Varför har den ena bussen Scania-namnet i fronten, men inte den andra?

Jacob

Citat från: Mats Karlsson skrivet 01 maj 2011, 18:34:56 PM
Ja, verkligen fina bilder!

Varför har den ena bussen Scania-namnet i fronten, men inte den andra?

Jag frågade detta förut, och fick svaret att SL inte ville ha emblem i fronten av någon anledning.. men nu verkar det ha blivit ändring på det! rätta mig om jag har fel!

//Jacob

Carl Eric

Citat från: Jacob A skrivet 01 maj 2011, 18:59:46 PM
Jag frågade detta förut, och fick svaret att SL inte ville ha emblem i fronten av någon anledning.. men nu verkar det ha blivit ändring på det! rätta mig om jag har fel!

//Jacob

Jag har för mig att Scania ägde gasbussarna när de kom till Stockholm, men det kanske inte är så längre...

EDIT: Såg att diskussionen handlade om den andra bussen, my bad!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mats Karlsson

Citat från: Jacob A skrivet 01 maj 2011, 18:59:46 PM

//Jacob

Jo, det var ju så tidigare att SL inte tillät busstillverkarna att ha sina emblem på bussarna, men jag har för mig att emblemförbudet skulle vara upphävt. Därför är det märkligt att inte alla nya bussar har emblem, utan bara vissa.

Greger Larsson

Tack för kommentarerna. Angående gasbussen så var den först skyltad med linje 42 mot Radiohuset, men var nersläckt vid fototillfället. Diodskyltarna lär väl släckas när huvudströmmen bryts.

Ersa

Citat från: Greger Larsson skrivet 01 maj 2011, 21:47:00 PM
Tack för kommentarerna. Angående gasbussen så var den först skyltad med linje 42 mot Radiohuset, men var nersläckt vid fototillfället. Diodskyltarna lär väl släckas när huvudströmmen bryts.

Det beror på hur det är kopplat. Oftast är svaret ja. Men ibland kan nedsläcknigen vara fördröjd (batteri eller någon slags kondensator?) så att skylten slocknar en viss tid efter att huvudströmmen brutits. Det här vet skyltnördarna bättre.

Bussmicke

Det är bra de släcks ned för då slipper man ej i Trafik på bild...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

JDS

Citat från: Mats Karlsson skrivet 01 maj 2011, 20:25:14 PM
Jo, det var ju så tidigare att SL inte tillät busstillverkarna att ha sina emblem på bussarna, men jag har för mig att emblemförbudet skulle vara upphävt. Därför är det märkligt att inte alla nya bussar har emblem, utan bara vissa.

Det är väl rimligen på operatörerna som SL ställt kravet i fråga, och rent teoretiskt kan det väl även skilja sig från trafikavtal till trafikavtal?