Röd kortvagn på linje 2 och 72 + en del annat.

Startat av Mikey, 30 april 2011, 23:00:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Under en resa i Tyskland förra veckan så blev det några bilder på bland annat bussar. Hoppas de uppskattas  :)

Först ut en äldre, men ack så vanlig Mercedes O405. Ännu rullar de på, en hel del av dem.

Sedan ännu en O405. Denna vagn har jag inte mycket info om. Den verkar inte (längre?) tillhöra KVG, men vem är ägaren? Andra fordon på linjen kördes av VRK, så den kan tillhöra dem.

Sedan en nyare vagn från MAN. Finns inte mycket mer att säga om bilden.

En nyare Mercedes. En riktigt trevlig vagn att åka, trots låggolv. Tänk om SL körde dem...

Ytterligare en MAN. Platsen bilden togs på har förändrats till oigenkännlighet de senaste åren.

En äldre Citaro från Schönberg. Låggolvare på långa linjer är inget ovanligt i Tyskland.

En MAN kortvagn med helfolie, som så många andra bussar. Mindre snyggt enligt mig.

Och inlägget får avslutas med den äldsta bilden. Diverse problem gjorde att planet landade på fel flygplats, och vi fick åka denna skramliga Neoplan i 3 timmar för att komma rätt. Man har haft roligare resor...

Carl Eric

Citat från: Mikey skrivet 30 april 2011, 23:00:22 PM
Och inlägget får avslutas med den äldsta bilden. Diverse problem gjorde att planet landade på fel flygplats, och vi fick åka denna skramliga Neoplan i 3 timmar för att komma rätt. Man har haft roligare resor...

Flög ni med Ryanair?  :D
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!