Det flaggas i Borås i dag

Startat av Staffan Sävenfjord, 30 april 2011, 19:25:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

I dag är det Valborgsmässoafton och då är det den sedvanliga Teknist-kortegen i Borås. Ja, det heter väl inte teknister längre när Tekniska gymnasiet bytt namn till Sven Eriksonsgymnasiet men när det gäller kortegen har det nog inte hänt så mycket i organisationen. Traditionsenligt såldes också Vårflamman på stan. Det var många år sedan nu jag köpte den och jag kunde konstatera att den blivit mycket tjockare sedan dess. Samt - om det nu är möjligt - ännu fräckare. Jag saxar den mest rumsrena vitsen:
- Han e rik.
- Vem sa det???
- Eric Saade.
Roligare än så blir det inte...

Det var dock inte därför som bussarna flaggade med den svenska flaggan och Västtrafiks flagga utan det var för att en kille i Stockholm fyller 65 år i dag och blir folkpensionär. Han tänker dock visst jobba ett tag till.

Ted Selander

Fyller Västtrafik också år idag?  ???

Såväl SL-trafiken, som härvarande lokala östgötabussar håller sig med den svenska flaggan i båda hållarna.

/Ted

rengmark

För att återknyta till Ted S, så här såg det ut på Malmskillnadsgatan 1 maj.

Trevligt när bussarna flaggar, men är det trafikhuvudmannen som bestämmer om och när detta ska ske?
I Stockholm flaggas det vid varje flaggdag, men jag vet att i Malmö flaggade man bara två gånger om året tidigare, 1 maj och 6 juni.

yngrot

Västtrafik bestämmer att det ska vara en flagga av varje sort.. I år slapp jag denna flaggdag ...

Är bussarna så bleka eller är det för solen lyser så stark??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina