Strömma Buss 48 på till Helsingfors?

Startat av Bussmicke, 29 april 2011, 10:10:51 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Man ska visst starta upp Open Top i Helsingfors också vad jag hört, denna kanske emigrerar dit?
www.destiantion-helsinki.com står det på sidan men länken funkar inte.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

Citat från: Bussmicke skrivet 29 april 2011, 10:10:51 AM

Man ska visst starta upp Open Top i Helsingfors också vad jag hört, denna kanske emigrerar dit?
www.destiantion-helsinki.com står det på sidan men länken funkar inte.

Mycket möjligt då 43:an (BRT 366) redan är avregistrerad och flyttad till Helsingfors. Trevlig bild förövrigt, Micke.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

L-G Lassander

Open Top har vi nog haft i många år redan. Hittills har trafiken körts med gamla dubbeldäckade MAN, men nu skall tre (som det ryktats) Ayats komma hit. Dessutom lär man ha rustat upp ett par av MAN:arna för topparna under högsäsong.

Det är Strömma Helsinki som arrangerar trafiken, men själva trafiken körs av Westendin Linja. Trafiken startar 7 maj, och då är jag tyvärr inte på plats för att fotografera bussarna, men bilder kommer...

L-G Lassander

Citat från: Oskar A skrivet 29 april 2011, 13:56:00 PM
Mycket möjligt då 43:an (BRT 366) redan är avregistrerad och flyttad till Helsingfors. Trevlig bild förövrigt, Micke.

Och denna har fått finska skyltar FKA-985.

groenis

Strömma försöker ta upp trafiken som Paaske startade en gång i tiden.
Nu vill jag se open top bussar ifrån Hamburg.

/Lennart