Två bilder på Nobinas nya Scala i Kungälv

Startat av danneh, 28 april 2011, 17:51:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

danneh

Här är två bilder på Nobinas nya Scania Lahdi Scala, som just nu står i Kungälv. Dessa skall användas på Grön Express
Bilder är tagna av Daniel Modiggård och uppladdade med hans tillstånd. Tack till honom!

Walter

Tack för bilderna, och nu den obligatoriska frågan, vad är det mer för bussbolag som håller till där? Syns ju några bussar på bild 2 i bakgrunden.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

danneh

Ska jag va ärligt så vet jag inte, de kanske tillhör Nobina? Eller vad vet jag  ;D

Jonas Gustafsson

Citat från: danneh skrivet 28 april 2011, 22:34:44 PM
Ska jag va ärligt så vet jag inte, de kanske tillhör Nobina? Eller vad vet jag  ;D

Bussar för export. Det är bl.a. två gamla Bohusexpresser (förmodligen de Terminal G använde på Öckerö), gamla Skånevegor samt flera gamla GS-bussar från serierna 221-234 och 161-168.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Mange_buss

Regnummer på de nya (24?) bussarna till expressen?

Jonas Gustafsson

Citat från: Mange_buss skrivet 29 april 2011, 13:40:30 PM
Regnummer på de nya (24?) bussarna till expressen?

Jag såg 11 st när jag var där. 4 var oskyltade. De övriga 7 hade dessa registreringar:
TAN958
TBB736
TBD091
TBD271
XAP936
XAP951
XTJ695

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.