Expressbussar i Jönköping annandag påsk, del 5

Startat av Staffan Sävenfjord, 28 april 2011, 17:51:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Klockan 16.50 var det dags för ny massavgång. Nu var det linje 857 med start i Västervik som avgick mot Göteborg.

Ordinarie buss var CZG083.

Som förstärkning gick WFJ512.

Den hade 30 minuter tidigare ankommit som förstärkningsbuss på linje 839 från Karlstad. Antagligen var den dock bara med från Mariestad.

Vidare gick en Vest Horisont från Sven Carlsson på 857-an, WYR500.

Ja, Sven Carlsson hade ytterligare en buss som förstärkte 857, TPT226, även det en Vest men Ambassadør.

Klockan 16.50  gick också linje 862 till Stockholm. Den hade startat i Falkenberg.

Ordinarie buss var den gamla Volvo 9700 B12M med nummer 5605. Men den ville inte vara med på bild.

Förstärkningen utgick från Jönköping och kördes av Ragnesands med XKW547.

Klockan 17.20 gick linje 830 mot Göteborg med två bussar.

Ordinarie buss var BNA685.

Medan Smålandsbussen körde extrabussen och slog på stort med en Starliner, AFP391.

Fortsättning följer ...

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jacob

Ser att man har gjort om loggan på 0035 :) mycket snyggare nu!

och som calken säger, MERA!!

:D

'//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

ja, den var ju första bussen med nya loggan, men den blev lite fulare än de andra kan man säga ;) se länk och jämför:

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=33266.0

bla mindre logga, en del av nobina på annan plats samt annat typsnitt på inv.nr.

//Jacob

Möllers

Ersa

Ja, 0035 var "prototypen", som försågs med första utprovningen av nya designen. Och ja, efter att man introducerat den slutgiltiga designen med större logga och flyttad Nobinatext fick sedermera även 0035 även den mer uppdaterade designen.

Dock kunde ju loggan på sidan av 9700:orna gott vara ännu större. Gärna som den är på OmniExpresserna. Vidare undrar jag om en enda OmniExpress har hel text i fronten numera. Dags för en ny dekal i ett enda stycke i fronten, istället för lösa bokstäver?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ersa skrivet 29 april 2011, 00:21:03 AM
Dock kunde ju loggan på sidan av 9700:orna gott vara ännu större. Gärna som den är på OmniExpresserna. Vidare undrar jag om en enda OmniExpress har hel text i fronten numera. Dags för en ny dekal i ett enda stycke i fronten, istället för lösa bokstäver?

Av de fem OmniExpresserna jag fångade på bild i måndags så var det bara 7007 som hade logga och/eller inventarienummer helt utan skavanker.