Huvudmeny

Ensam 8500

Startat av reseguiden86, 27 april 2011, 23:27:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

reseguiden86

Precis innan jag skulle bege mig hemåt igen så hittade jag en ensam 8500 parkerad. Stod på Vårgårdahållplatsen vid Borås ReseCentrum..
Bilderna blev rätt så suddiga pga tog korten med nallen...

Synd bara att alla gupp och farthinder långsamt tar kål på bussarna, visserligen påverkas stadstrafiken mest. men idag när jag åkte hem med en 8500 så hade den avsevert påverkats av körningarna bland annat på Alégatan.

Staffan Sävenfjord

Citat från: reseguiden86 skrivet 27 april 2011, 23:27:48 PM
Precis innan jag skulle bege mig hemåt igen så hittade jag en ensam 8500 parkerad. Stod på Vårgårdahållplatsen vid Borås ReseCentrum..

Inget konstigt i det. Veolias förare har sina rastlokaler vid Resecentrum och de känner väl till när bussarna på linje 582 till Vårgårda går. Är det rast vid en tid då det inte går någon sådan så parkerar de helt enkelt där.

Jan Sjöberg

Det är just det som dem inte vet .. Alltförofta så står dem i vägen när 582 kommer in
Likadant på 200ans hållplats ofta ... 
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

Ersa

Citat från: reseguiden86 skrivet 27 april 2011, 23:27:48 PM

Nog duger de som nödfallsbilder om ens kamera är trasig. Men för regelbundet publicerade bilder i detta forum är det mer eller mindre ett väldigt starkt önskemål här att bilderna är tagna med en riktig kamera. Alternativt en bra mobilkamera som ger bra skärpa. :)

yngrot

Denna har nyligen fått ny högersida
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina