Buss ersätter Spårvagn

Startat av reseguiden86, 27 april 2011, 11:52:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

reseguiden86

Igår så var det en hel del folk som inväntade på ersättningsbussar som skulle ersätta spårvagn mellan Gammelstadstorget och Angered.. Snacka om folk är som gamar och måste med bussen till varje pris.
Det var så fullt vissa stunder så föraren inte kunde stänga dörrarna och köra utan be några att gå av.

Var en ledvagn MAN och det var fullt från början till slut. Men orkade inte vänta så jag tog nästa vagn från Bergsjön tillbaks igen mot Stan. Nån mer som vart med om så här extremt mkt folk?

Nupski

När jag själv körde A-bane ersättning efter brand i vagn 2008. Körde gas den Oudsten och fick ha hjälp att ta mig in på Gamlestadstorget med folk gåendes framför bussen  8) som knuffade undan folket och hjälp med att stänga dörrarna.

Zella

Gammlestadstorget - Angered är nog den tuffaste ersättningssträckan.

Bussmicke

Citat från: reseguiden86 skrivet 27 april 2011, 11:52:42 AM
Snacka om folk är som gamar och måste med bussen till varje pris.
Det var så fullt vissa stunder så föraren inte kunde stänga dörrarna och köra utan be några att gå av.

Typiskt Svensson i et  nötskal, alltid lika insnöade..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

mushkot

Var med om något liknande när jag körde MAN-led på linje 17. Olycka på götaälvbron, så trafiken stod stilla i en halvtimme! De 17 som låg före mig stack direkt till Ö-sjukhuset, men jag kände att det är bäst att jag kör linjen så det kommer NÅGON buss för de som väntar. Fick vid centralen be folk kliva av för att dörrarna skulle gå igen. När jag sedan kommer till kollektivfältet strax efter svingeln med smockfull buss, beslutar sig en bil att köra (mot rött) ut rakt framför mig så jag fick tvärbromsa. Nästan tur att bussen var så full, ingen KUNDE ramla...