I mörkret vid Årstadal för 47 år sedan

Startat av Gunnar D, 26 april 2011, 20:19:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

En H20 som utfört ett uppdrag på linje 70E anländer till Årstadal söderifrån den 7 jan 1964 e.m.
Den ska göra en U-sväng för att sättas in på linje 14 mot Fruängen som visats i en tidigare tråd.

Mvh Gunnar

Mr G

Om det blev stopp på 14 fick man väl ta vad som fanns ute och flytta över. Kanske kom 70E med passagerare nedför Nybodabacken och fick köra av alla trafikanter vid hpl Årstadal för att sen gå över på linje 14. Det gick ju ingen större nöd på passagerarna heller, eftersom väntetiden för nästa vagn vid hpl Årstadal snarare räknades i sekunder istället för minuter. Antar att Söder kan ha haft någon tur på 70E vid den här tiden, och då kan man förstås undra om de fick behålla någon efter den 5 april på linje 130. Kan i så fall bädda för H20 också på den linjen.
吉先生

Gunnar D

Jag vill minnas att denna 70/83 kom tom till Årstadal.
Kul om någon har turlista för 70E M-F jan-64.

/Gunnar

Hasse L

Citat från: Gunnar D skrivet 27 april 2011, 22:18:56 PM
Jag vill minnas att denna 70/83 kom tom till Årstadal.
Kul om någon har turlista för 70E M-F jan-64.

/Gunnar
Har turlista gällande från 18.11.63. (Den har man väl alltid till hands?)
Tur 83 kommer från 63 tur 13 och börjar som 70/83 kl. 17.18 vid Liljeholmsplan i riktning mot Gup, blir där förfogandevagn och ingår i Söh kl. 19.10.

Vänliga hälsningar
/Hasse

Mr G

Bör väl ha ankommit Gup runt 17.40 då. Och sen kanske Pelle i botten till Årstadal och en rundpall på Södertäljevägen för att komma i rätt riktning mot Fruängen. Frågan är om Gunnar minns tiden för sin bild. Ca kl 18 skulle ju passa.
吉先生

Gunnar D

Tur att det finns de som sparar viktiga dokument! Tack för det!
Ser på tidigare visad bild att pappskylt "Gullmarsplan" var uppsatt.
Kl 18 verkar rimligt tycker jag (jag minns ju inte exakt).

Mvh Gunnar