Fler nya Nettbuss på Bergslagsgatan i Göteborg

Startat av Jonas Gustafsson, 25 april 2011, 23:43:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Som nämnts i tidigare inlägg tog Nettbuss över Veolias del av linje 290 Göteborg-Burö i förtid 18/4. För att täcka upp trafiken använder man bussar som efter vad jag förstått egentligen är avsedda för Ulricehamn. 70762 har redan visats, här är några till på och utanför garaget "Terminal G" på godsterminalen Bergslagsgatan (som delas av Terminal G själva och de bolag som hyr plats av Terminal G: Nettbuss (inkl. Bus4You och GoByBus), Sandarna Transporter och Swebus).

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

danneh

Blir de tvåaxlade bussar till 290? vet du det? Eller är bussarna på sista bilden bussar som skall stanna i GBG?

Jonas Gustafsson

Citat från: danneh skrivet 25 april 2011, 23:50:56 PM
Blir de tvåaxlade bussar till 290? vet du det? Eller är bussarna på sista bilden bussar som skall stanna i GBG?

Nej, jag vet inte. Av vad jag läst i tidigare inlägg skall dessa bussar vidare till Ulricehamn så det kanske blir nytt på 290, men jag vet inte vad.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

CS

Det blir från sommaren dubbeldäckare på 290. Detta var ju som sagt ett förtida inhopp eftersom Veolia inte klarade av att köra trafiken ordentligt och då tar man vad man får tag på, i detta fallet kunde man få tillräckligt många av de bussar som är beställda till Sjuhärad levererade i förtid.