Splitt nya Scnia Omni norr om Kallhäll..

Startat av hisen12, 25 april 2011, 22:00:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

hisen12

Dessa Scania bussar fann jag vid Scania-Bilar norr om Kallhäll i Fredags!
Plastskydd på alla säten och inga reg.skyltar..
Men inv.nr är: 6050, 6051 och 6053.
2 Bilder (usla) bilder på dem!

Mikael Ringmarck

Läckert! Låter som nyleveranser till Keolis. Kul att man fyller på i 60xx-serien i så fall.

Bussmicke

Citat från: Mrbuss skrivet 25 april 2011, 22:11:08 PM
Läckert! Låter som nyleveranser till Keolis. Kul att man fyller på i 60xx-serien i så fall.

Exakt men företagets numrering övergår mitt förstånd. Har ldrig begripit mig på hur man numrerar
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael Ringmarck

Citat från: Bussmicke skrivet 25 april 2011, 23:25:03 PM
Exakt men företagets numrering övergår mitt förstånd. Har ldrig begripit mig på hur man numrerar

Några 6040-6049 har väl inte funnits så lite fundersam blir man, hehe.  ;) Men de kanske dyker upp nu då?

Ted Selander

Citat från: Mrbuss skrivet 26 april 2011, 00:20:00 AM
Några 6040-6049 har väl inte funnits så lite fundersam blir man, hehe.  ;) Men de kanske dyker upp nu då?

Jodå, 6040-49 är planerade till trafikområde Nacka-Värmdö. RME ska man helst hälla i deras tankar!

Den som har tankar på att köra en massa sprillans nya bussar av olika längder på heltid i Nacka-Värmdö, ska höra av sig till Keolis! D-behörighet krävs. Det vet den som läst dagens stockholmsedition av Metro. Numret finns på keolis.se.

För att återknyta till ursprungstrådens Scanior är 6050-55 vikta för trafikområde Stockholm Sydväst. Garage i Nyboda, Gubbängen och Eriksberg (Botkyrka), med ca 90 bussar vardera.

/Ted

virtual1

Citat från: Ted S skrivet 26 april 2011, 16:05:23 PM
Jodå, 6040-49 är planerade till trafikområde Nacka-Värmdö. RME ska man helst hälla i deras tankar!

Den som har tankar på att köra en massa sprillans nya bussar av olika längder på heltid i Nacka-Värmdö, ska höra av sig till Keolis! D-behörighet krävs. Det vet den som läst dagens stockholmsedition av Metro. Numret finns på keolis.se.

För att återknyta till ursprungstrådens Scanior är 6050-55 vikta för trafikområde Stockholm Sydväst. Garage i Nyboda, Gubbängen och Eriksberg (Botkyrka), med ca 90 bussar vardera.

/Ted

Har du nån aning om fler inventarienummer för kommande bussar till sydväst resp. Nacka/Värmdö?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.