Huvudmeny

Vårsol i Åtvidaberg

Startat av Peppen, 24 april 2011, 19:54:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peppen

Under påskhelgens besök "hemma" i Åtvidaberg blev det givetvis ett besök på påskmarknaden, en av ytterst få dagar på året då det är fullt med folk i centrum...  :D
Tyvärr låg kameran i bilen så det fick bli mobilbilder istället, därav den något sämre bildkvalitén.

Gamlingen Veolia 2927 svänger från Oxtorgsgatan ut på Järnvägsgatan på tätortslinje 282.

I depån vilar Veolia 5012 som har sitt ursprung i de värmländska skogarna. Fungerar i dag främst som skolbuss samt som matarbuss till expresslinje 30.
Tidigare användes den vanliga stadsbussen, t ex 2927, som skolbuss men efter högljudda protester från en handfull föräldrar om att det saknades bälten så fick 5012 införskaffas, trots att det i avtalet inte fanns något krav på bälten.

Bussmicke

Jasså det är Där den gömmer sig, äntligen fick man veta var 5012 fanns
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peppen

Citat från: Bussmicke skrivet 24 april 2011, 22:28:33 PM
Jasså det är Där den gömmer sig, äntligen fick man veta var 5012 fanns

Javisst är det nere i sockna den gömmer sig! :)
Tror den varit där ända sedan Veolia tog över den från Värmlandsbuss i juni 2009, eller åtminstone större delen av tiden.

Bussmicke

Får ta mig en avstickare till Åtvid nästa gång
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.