Bussbolag i Gävle (beställningstrafik)

Startat av nohlin, 24 april 2011, 13:05:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

nohlin

Hej.

Om jag vill bussa runt ett 50-tal personer i Gävle nejden under sommaren, vet ska jag vända mig för att få tag på en buss med tillhörande förare.

Jag vill altså, som privatperson, hyra en buss med förare ett par timmar i sommar, i Gävle. Någon som har några tips på vart jag vänder mig.

En Google-sökning gav mig följande resultat, Wallners Buss (har mailat dom) och VS-trafik och JL Buss (båda dessa måste man ringa, eller nått, finns ingen mail)

Någon som har ytterligare tips?
/nohlin

Ersa

Du har ju även Nobina och Stadsbussarna att fråga.

nohlin

Tack för tipsen, fler tips uppskattas naturligtvis.

/nohlin

Gurra

Nobina och Stadsbussarna kör inte beställning numera. JL-buss och Gästrikegruppen har inga bussar numera.
Så då återstår alltså bara: VS&Perssons, Wallners och Gunnars Buss.
Mail till VS: info@vstrafik.se

MM

Varför skulle inte Stadsbussarna och Nobina köra beställning för?

Der_löwe

Stadsbussarna kör definitivt beställningar, inte allt för ofta dock.

Gurra

Nobina har lagt ned sin beställningsgrupp. Vill ni åka runt i en stadsbuss med hårda säten i 2 timmar ?
Så är ju Stadsbussarna ett alternativ förstås.

jocke

Citat från: Gurra skrivet 26 april 2011, 09:25:05 AM
Nobina har lagt ned sin beställningsgrupp. Vill ni åka runt i en stadsbuss med hårda säten i 2 timmar ?
Så är ju Stadsbussarna ett alternativ förstås.

Stadsbussarna har även bussarna från KR-trafik. Dvs regionalbussarna från Jämtland. Dessa skulle utan problem fungera som långfärdsbussar. Så jag förstår inte riktigt vad du pratar om.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Gurra

Det går säkert bra att åka i regionalbussarna. Men att kalla dom för långfärdsbussar är väl att ta i.
En långfärdbuss skall enligt min mening ha toalett, guidemikrofon, DVD, fällbara säten med mera.

jocke

Ja självklart. Men enligt TS så verkar det fungera alldeles utmärkt med en regionalanpassad stadsbuss.
Jag förändrar era liv med detta inlägg