Nye busser på vej til Sverige.

Startat av Ronni Bjørn Svensson, 22 april 2011, 23:15:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ronni Bjørn Svensson

Hej
På linket http://www.phototrans.eu/14,483888,0,Scania_CK270UB_6x2_LB_G0_428B.html kan I se en ny bus på vej til Jönköpingområdet.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Möllers

Den ser fin ut är det dörr som 1x1x0?

virtual1

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 22 april 2011, 23:49:40 PM
Men Arriva? Borde den inte vara på väg till Keolis???

Jo visst är det till Keolis.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

blåsax

Menas detta med att denna kommer gå i trafik nu till sommaren då må tro?

Carl Eric

Citat från: virtual1 skrivet 22 april 2011, 23:49:40 PM
Men Arriva? Borde den inte vara på väg till Keolis???

Skall Keolis ta över trafiken i Jönköping?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bingoberra

Citat från: blåsax skrivet 23 april 2011, 00:29:06 AM
Menas detta med att denna kommer gå i trafik nu till sommaren då må tro?

Ja, de kommer att sättas i trafik i Keolis regi till sommartidtabellen, som ersättare till de danska Volvobussarna som flyttas till annan ort. Keolis tar över alla befintliga MAN-bussar (Utom möjligtvis 6641-49), av vilka boggibussarna kommer att rulla parallellt med dessa.

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 22 april 2011, 23:23:06 PM
Den ser fin ut är det dörr som 1x1x0?

Med tanke på att bussarna som ersätts av dessa har 2-2-1, så är det nog förmodligen samma eller liknande dörrställning, med åtminstone en bakdörr.