Nye busser på vej til Sverige.

Startat av Ronni Bjørn Svensson, 22 april 2011, 23:15:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ronni Bjørn Svensson

Hej
På linket http://www.phototrans.eu/14,483888,0,Scania_CK270UB_6x2_LB_G0_428B.html kan I se en ny bus på vej til Jönköpingområdet.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Möllers

Den ser fin ut är det dörr som 1x1x0?

virtual1

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 22 april 2011, 23:49:40 PM
Men Arriva? Borde den inte vara på väg till Keolis???

Jo visst är det till Keolis.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

blåsax

Menas detta med att denna kommer gå i trafik nu till sommaren då må tro?

Carl Eric

Citat från: virtual1 skrivet 22 april 2011, 23:49:40 PM
Men Arriva? Borde den inte vara på väg till Keolis???

Skall Keolis ta över trafiken i Jönköping?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bingoberra

Citat från: blåsax skrivet 23 april 2011, 00:29:06 AM
Menas detta med att denna kommer gå i trafik nu till sommaren då må tro?

Ja, de kommer att sättas i trafik i Keolis regi till sommartidtabellen, som ersättare till de danska Volvobussarna som flyttas till annan ort. Keolis tar över alla befintliga MAN-bussar (Utom möjligtvis 6641-49), av vilka boggibussarna kommer att rulla parallellt med dessa.

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 22 april 2011, 23:23:06 PM
Den ser fin ut är det dörr som 1x1x0?

Med tanke på att bussarna som ersätts av dessa har 2-2-1, så är det nog förmodligen samma eller liknande dörrställning, med åtminstone en bakdörr.

EDIT: Undrar just varför de har fått diodskyltning? Kommer de att vid sidan av sina vanliga linjer även vikariera på stomlinjer månntro?
Eller är diodskyltning "standard" på nya bussar nuförtiden?

danneh

Inte för att jag är insatt i Scania så speciellt mycket, eller Jönköpings kollektivtrafik, men kan kanske också vara 1-2-1...

Ersa

Vore på tiden att Jönköping fick 1-2-1 och börjar rulla in rullstolar och barnvagnar i mittdörren som man ju gör i övriga Sverige. Till skillnad från hittills då man  i Jönköping valt att trycka in allt brett genom den rampförsedda framdörren.

Jens

Uppfinningsrikedomen är stor hur man lackerar och ändå följer designprogrammet ... varför skulle nu inte dessa ha en grå Scania-list i fronten och svart i botten på "grillen" som alla Scania-bussar har fått hittills. Traditioner är till för att följas - inte förändras så många gånger som möjligt ...

Ronni Bjørn Svensson

I Skåne er der indsat en del 15m. CNG Solaris LE busser på div buslinjer.
I Polen er der en bus mere af denne type på vej til Skåne i følge linket
http://www.phototrans.eu/14,484367,0,Solaris_Urbino_15_LE_CNG_.html
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Walter

Citat från: Ronni Bjørn Svensson skrivet 24 april 2011, 19:21:44 PM
I Skåne er der indsat en del 15m. CNG Solaris LE busser på div buslinjer.
I Polen er der en bus mere af denne type på vej til Skåne i følge linket
http://www.phototrans.eu/14,484367,0,Solaris_Urbino_15_LE_CNG_.html

Sidan anger Veolia Ystad och jag ska inte säga att det är tvärt fel men den är märkt pendeln och bör det inte vara en av de 29st som nu levereras till Nobina i Malmö/Lund?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ronni Bjørn Svensson

Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Ronni Bjørn Svensson

Mvh
Ronni Bjørn Svensson