Huvudmeny

Swebus MAN ?

Startat av j-a, 21 april 2011, 22:45:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

Ersa

Det borde vara en ur 600x eller 601x-serierna, ja.
Destinationsskyltens mått och typsnitt ser bekant ut. Samt mellanslaget mellan orden "Extra buss".
Observera att bilden anges vara tagen idag, den 21 april 2011.

Här ännu en bild: http://s56.radikal.ru/i151/1104/a9/9c18a0ebf3df.jpg

Själva regskylten anges vara återanvänd från en annan f.d. Swebus Express, 3928:
http://www.fotobus.msk.ru/photo/341448/
Den fotades den 7 oktober 2010. Idag står anges "öde okänt" (судьба неизвестна) under aktuell status.

Båda bussarna verkar gå på samma linje, nämligen expresslinje 500 mellan Moskva och Rostov, så gissningsvis har MAN:en ersatt Regalen hos samma firma.

j-a

Det verkar vara 6011,det finns bilder på flera av dom på Busmarkets sida och det ser ut att passa in på den med hjulkapseln på drivhjulet,mutterskyddet på boggihjulet och en plåt som stag på destskylten :)

Christer K

Citat från: Ersa skrivet 21 april 2011, 23:31:30 PM
Båda bussarna verkar gå på samma linje, nämligen expresslinje 500 mellan Moskva och Rostov, så gissningsvis har MAN:en ersatt Regalen hos samma firma.

Inte så lång busslinje endast cirka 22 mil enkel väg.

Några andra av Swebus gamla 43 vagnar gick på linje Moskva - Kiev cirka 100 mil enkel resa.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Jacob

På bilden som Ersa länkade ser man även att ryggstöden saknar skylthållare, som de två andra på busmarket har, så ja, det är 6011 :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Marc

Så här såg 6011 ut inför första jungfruturen som undertecknad körde på 890 Stockholm-Mora-Stockholm en fredag i oktober 2003. För övrigt snabbaste resan till Mora jag någonsin gjort...men det är en annan historia.

Möllers

Först jag sog bilden trodde jag det var en gammal GoByBus tänke mest på färgen.

Knut

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 22 april 2011, 19:58:22 PM
Först jag sog bilden trodde jag det var en gammal GoByBus tänke mest på färgen.
Har nog fått lite lack på seg. Man ser jo inget til gamle dekoren, som ville visas om den var ned stripet
S¨å ser man jo også den gråplexiglas platen som SweX monterte på solgardinene hos føraren

Tonniiie

´Tack för den bilden Marc!