Huvudmeny

Planerat växelfel

Startat av Mikael Ringmarck, 20 april 2011, 22:17:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

"Tunnelbanans gröna linje 17: Stopp vid Hässelby gård
Stopp vid Hässelby gård för tunnelbanans gröna linje 17 sedan kl 22:17 på grund av växelfel. Stopp vid Hässelby gård för tunnelbanans gröna linje 17 sedan kl 22:17 på grund av växelfel.
Inskrivet: 2011-04-20 22:11"

Det är bra när SL informerar om planerade stopp i förhand. I skrivande stund är det bara någon minut kvar innan det blir växelfel i Hässelby strand  ;)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

Är ju inte svårare än att klockan går lite fel i någon dator, där detta skrivs in.
;-)

JDS

Citat från: Leif D skrivet 01 maj 2011, 23:18:03 PM
Är ju inte svårare än att klockan går lite fel i någon dator, där detta skrivs in.

Nu vet jag inte vad MTR har för datorer men det är väl ganska ovanligt att klockan går fel i datorn? Åtminstone på min burk här hemma har jag inte rört klockan på flera år, och den har alltid visat rätt tid (vad jag vet).

Staffan Sävenfjord

Citat från: JDS skrivet 01 maj 2011, 23:23:58 PM
Nu vet jag inte vad MTR har för datorer men det är väl ganska ovanligt att klockan går fel i datorn? Åtminstone på min burk här hemma har jag inte rört klockan på flera år, och den har alltid visat rätt tid (vad jag vet).

Det finns väl två troligare förklaringar:
1. Avstängningen för reparation av växelfelet var planerat att börja just 22.17. Växelfelet kan ju ha varit av den arten att det inte var stoppande men ändå behövde åtgärdas. Meddelandet råkades sedan skickas ut något för tidigt alternativt blev aningen felformulerat med tanke på när det skickades ut.
2. Det blev fel klockslag i meddelandet. Avstängningen började redan 21.17, 22.07 eller vad det nu kunde vara.

mushkot

3. SL har anställt en siare i ett desperat försök att få ner förseningar... ;D ;D