Nyleveranser till KR-trafik (inga bilder)

Startat av Peter L, 18 april 2011, 12:40:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter L

Såg precis 3 stycken 2-axlade ljusgula Mercedes Integro Malmö hamn. Inte UL-gula alltså, utan högre upp i landet ska de, osäker på vilket län det gäller.

AO

Blue

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Peter L

RoggaBoy

Citat från: Lars Ödlund skrivet 18 april 2011, 19:03:11 PM
Västerbotten o Norrbotten lär vara en god gissning ;)

Å vad skulle dm göra i V-botten?

AO

De kan inte tänkas vara till skolbusspaketet i Uppland då? eller är det krav på UL-lack för den trafiken?

Niclas Rosenius

Citat från: AO skrivet 19 april 2011, 22:35:35 PM
De kan inte tänkas vara till skolbusspaketet i Uppland då? eller är det krav på UL-lack för den trafiken?

Dessa kommer inte att rulla i Uppland skulle jag tro eftersom man hade beställt 50 st varav 5 st inte skulle till Uppland. Så dessa skall formodligen uppåt i landet.

//Niclas

RoggaBoy

Citat från: Lars Ödlund skrivet 20 april 2011, 00:18:08 AM
Dom?

Användas ;D

Ja, men med tanke på överklagan så kanske man inte skall beställa något ännu. Dessutom har väl i te dessa bussar lågentre som är ett krav!

Jesper Persson

Jag säger Örnsköldsvik eftersom två Volvo 8500LE ska ner till Hälsingland till sommaren.

Men det är bara en gissning...  ;)

Peter L

Citat från: Jesper Persson skrivet 20 april 2011, 08:11:25 AM
Jag säger Örnsköldsvik eftersom två Volvo 8500LE ska ner till Hälsingland till sommaren.

Men det är bara en gissning...  ;)

Tillåter avtalet i Örnsköldsvik normalgolvsbussar?

Jesper Persson

Dom kör väl nästan uteslutet med normalgolv där idag.
Undantaget är två helvita 8500LE (351 och 352?) som köptes in till trafikstarten i Hudiksvall 2009 men som snabbt flyttades norrut.
Enligt planerna ska dessa två lackas i X-trafik lack och en av dom ska placeras i Delsbo.

Planer är dock till för att ändras så därför väntar jag helst med att prata om vad som hamnar i Hälsingland till nya avtalet i sommar. 
När dom verkligen står på gården är det lite enklare.  8)

vesslan30