Huvudmeny

Kaos i Spånga?

Startat av Mikael Ringmarck, 17 april 2011, 21:33:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Nej då, bara vanlig vardag  ;D

JDS

Haha, det var en rätt rolig bild!

Susanne

Det ser en aningen trångt ut, skulle nog behövas byggas ut. Helgerna är det dock lite lugnare. Kul bild och många olika sorters bussar.

Martin Maltkvist

Citat från: Mrbuss skrivet 17 april 2011, 21:33:36 PM

:D :D
Häftigt är det med den Ultrafärgade Omnin ungefär mitt i bild 8)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Nico

Citat från: Susanne skrivet 17 april 2011, 21:57:16 PMDet ser en aningen trångt ut, skulle nog behövas byggas ut. Helgerna är det dock lite lugnare. Kul bild och många olika sorters bussar.

Jo, tiden har verkligen sprungit ifrån många av bussterminalerna i SL-land. Å andra sidan så blir det nästan för trångt även när man bygger nytt, t.ex. terminalen i Årstaberg som i alla fall enligt min mening är lite av en flopp. Spånga har man inte gjort något väsentligt med på många år, trots en kraftig ökning av trafiken. I alla fall borde terminalen nog förlängas västerut och kanske man samtidigt bör bygga en ny entré till pendeln i stationens västra ände. Likaså skulle det nog inte vara fel med en riktig pauslokal, detta då många linjer (112, 116, 117, 119, 157X, 512, 514, 517) har Spånga som ändhållplats medan åter andra använder Spånga för viss tidsreglering eller har förarbyten förlagda hit.

Edit: Korrigerat stavfel
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mikael Ringmarck

Såna här gånger får man akta sig för bussars överhäng och kutande människor som bara ska med sin buss  :o

Det har ju länge pratats om att bussterminalen ska byggas om men det verkar ha skjutits på framtiden.
Vad jag hört så är tanken att terminalen ska byta plats med Bromstensvägen. På så sätt hamnar bussarna
i direkt anslutning till centrum och det kan ju vara en bra idé.

Bonusbild på Umevagn i Sundbyberg. Vet inte vad som hänt med skyltningen dock  ;)

the0fiskis

rolig vardags bild
ibland tycker jag slussen är trång men jag ändrar nog mig lite...

blåsax

Du fick med rätt mycket där ja  :D

bussfan

Citat från: Mrbuss skrivet 17 april 2011, 21:33:36 PM

trevlig bild på en buss station vid samlingen av bussar