Huvudmeny

Råstatur på linje 178

Startat av Mikael T Nilsson, 16 april 2011, 21:29:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

En tur med en Råstavagn, f.d. Sörmlandsvagn 1252, på Täbys linje 178 mellan Mörby stn och Jakobsberg. Några enstaka morgonturer på 178:an trafikeras av Råsta.

Vagn 1252 tursätts normalt på linje 179 mellan Vällingby och Sollentuna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Jag fotade 1250 och 1251 en morgon på samma linje och det var turerna efter varandra.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 16 april 2011, 21:30:56 PM
Jag fotade 1250 och 1251 en morgon på samma linje och det var turerna efter varandra.

Intressant! Turen efter 1252 var också en Råstavagn, 3731 om jag minns rätt, dock SL-röd.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fikman

Nico

Frågan är om extraljusen ens är aktiva i nuläget. Behovet av extra helljus på linjerna 178 och 179 är i princip obefintligt och dessa vagnar rullar f.n. inte på några andra linjer.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Robert Brink

CitatFrågan är om extraljusen ens är aktiva i nuläget. Behovet av extra helljus på linjerna 178 och 179 är i princip obefintligt och dessa vagnar rullar f.n. inte på några andra linjer.

Kanske kan användas för att spana efter stenkastare i Tensta! ;D

//R