Nya Scania Omnilink (12 meters) i Sollentuna (Keolis)

Startat av Mikael T Nilsson, 16 april 2011, 21:25:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några nytagna bilder på några av Råstas nya Scania Omnilink kortvagnar. 4794 är det högsta inv.nr. jag sett i denna serie. Här på en morgontur i gryningen på linje 520 mot Holmboda.

Morgonen dagen efter rullade syskonvagn 4780 på linje 522.

Och på eftermiddagen trafikerade syskonvagn 4787 linje 523. Jag observerade att en av vagnarna i denna serie fortfarande inte hade fått skyltningen med två rader inställd. Om jag minns rätt var det 4778 eller 4785.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Den första batchen var ju 4773 till 4784 så då verkar även nästa ha ankommit och satts i trafik.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 16 april 2011, 21:31:57 PM
Tack för alla bilderna

Varsågod!  :)

Citat från: Nico skrivet 16 april 2011, 21:34:09 PM
Den första batchen var ju 4773 till 4784 så då verkar även nästa ha ankommit och satts i trafik.

Aha, det handlade om två leveransomgångar. Kommer högsta numret att vara 4799 i denna serie?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Klint

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 16 april 2011, 21:36:19 PM
Varsågod!  :)

Aha, det handlade om två leveransomgångar. Kommer högsta numret att vara 4799 i denna serie?

4795 ska vara högsta enligt tidigare uppgift, tack för trevliga bilder  :).

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Klint skrivet 16 april 2011, 21:48:19 PM
4795 ska vara högsta enligt tidigare uppgift, tack för trevliga bilder  :).

Tack för uppgiften. Roligt att du uppskattade bilderna  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Björn Ax