Bildgåta i höstdagjämningen

Startat av Lars Ödlund, 23 september 2007, 12:23:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Ödlund

Idag är det höstdagjämningen, snart är klimatet som på bilden, på vissa håll i allafall.

Bilden på Swebus 5391 är tagen 22 febr 2003, en av de sista turer jag körde i Tyresö, redan här börjar spoiler"läpparna" naggas i kanten och idag är väl de flesta bortkörda helt.
Men var är bilden tagen?

//Lars

Jonas Strömblad

M224

Nu saknar man verkligen när Tyresö körde 172...

Nu är det samma bussar hela tiden  :'( :'( :'(

Mycket trevlig bild, jag saknar 53xx vagnarna och 41xx.

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 september 2007, 19:29:15 PM
Ja visst är det så.

Var lite för lätt för dig misstänker jag.

//Lars

Jag misstänkte också Flaten men var inte tillräckligt säker..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Strömblad

Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 september 2007, 19:29:15 PM
Ja visst är det så.

Var lite för lätt för dig misstänker jag.

//Lars

Jo, där har man tillbringat en del tid, till många bussförares förskräckelse  ;D (NEJ, inte den där bussintresserade snorungen idag igen...)
/J

Karsten

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 23 september 2007, 20:29:56 PM
NEJ, inte den där bussintresserade snorungen idag igen...
/J

Den där kommentaren har nog många fällt över mig och Börje ett stort antal ggr. Dock inte just vid Flaten, 401an var den minst intressanta 400-linjen. Det var ju skumma Tyresövagnar med förare man inte kände till.

Ett tag gick det skumma Tyresövagnar även på 404an. Sista två åren innan Swebus tog över Tyresö sparades ett omlopp genom att varva 401 och 404.

Karsten

Spetsvändning, härligt trendord! I dag ska jag spendera 31 minuter med att reglera tid i Eknäs brygga mitt i rusningen. Trist, framförallt med tanke på att det ska vara 19 grader varmt och soligt, synd att jag precis läst ut min bok bara. :'( Får väl öva bryggbackning i stället :D :D

Fredde

CitatI dag ska jag spendera 31 minuter med att reglera tid i Eknäs brygga mitt i rusningen.

Låter ungefär som när man har lunch i Slussen mitt i rusningen. Osäker dock på om detta bara var över sommaren, eller om de finns kvar fortfarande.

Kändes ganska lustigt, inte många som trodde på en när man berättade det.

/Fredde

Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 24 september 2007, 09:33:50 AM

N/V är nu ett oerhört stort och komplext område varför jag avstår från vidare kommentarer, men räkna med att "någon" kanske/säkert/troligen läser detta och kanske även kikar i Hastus varför någon gjort den lösningen.

//Lars

Det tycker jag bara är bra om "någon" intresserar sig för bättre trafiklösningar i N/V. Har hört ryktesvägen att "någon" kommer att förstärka planeringsavdelningen. Om "någon" har jag i stort sett bara hört gott.. ;)

Karsten

Citat från: Fredde_J skrivet 24 september 2007, 09:43:36 AM
Låter ungefär som när man har lunch i Slussen mitt i rusningen. Osäker dock på om detta bara var över sommaren, eller om de finns kvar fortfarande.

Kändes ganska lustigt, inte många som trodde på en när man berättade det.

/Fredde

Lunchrast  i eftermiddagsrusningen va? Det är något man tvingas till, eftermiddagsrusningen är så pass utsträckt att det måste till raster på "mellantjänster" någon gång under rusningen. Med tanke på att det också går åt fler bussar/förare under den mer kompakta morgonrusningen skapas på så vis även en eftermiddagsdel till de morgonpass som ofta "blir över".
Att rasten däremot ligger i Slussen är nog inte helt lyckat, det är så oerhört trångt där i rusningarna att det vore bättre att stå ivägen någon annanstans när födointag skall ske. Borde inte vara något större problem att lösa heller med så mycket enkelriktad trafik. 

Karsten

Ja, det var det jag menade. Vad skrev jag?