Huvudmeny

69B och en premiär...

Startat av Robert Brink, 16 april 2011, 12:04:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robert Brink

Vi hälsar min far Jan Brink välkommen till Stockholm City och stationering Slussen efter alla år på Råsta! Här syns han igår ute på Djurgården, då han satt och körde 69B mellan Skansen och Blockhusudden hela dagen!

Keolis 7454 vid vändning utanför Biologiska museet!

Keolis 7454 vid Blockhusudden

//R

Jonas Strömblad

En bra start för en AIK'are  :D
/J

Ersa

Citat från: Robert Brink skrivet 16 april 2011, 12:04:13 PM
körde 69B mellan Skansen och Blockhusudden hela dagen!

Varierande arbetspass! ;)

Martin Maltkvist

Citat från: Ersa skrivet 16 april 2011, 12:31:19 PM
Varierande arbetspass! ;)
Någonstans längs halva vägen finns en svacka som gör att det kittlar sköööönttt i kistan när man gasar lite extra just där 8) 8)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

mackanz

Fina bilder. Skansen ja..... SL i mitt hjärta...låt mig besjunga dig nu.......

homer

typsnittet ser inte ut att vara Busspc standard, någon som har en bra förklaring?

Carl Eric

Citat från: homer skrivet 18 april 2011, 21:46:14 PM
typsnittet ser inte ut att vara Busspc standard, någon som har en bra förklaring?

Snyggt var det i alla fall!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

virtual1

Citat från: homer skrivet 18 april 2011, 21:46:14 PM

Samma typsnitt som man kör just i Råsta, men varför vet jag inte?

buskörare

Citat från: virtual1 skrivet 19 april 2011, 13:24:20 PM
Samma typsnitt som man kör just i Råsta, men varför vet jag inte?

Och på Lidingö. Kan det ha att göra med att skylten inte klarade 2-radigt förr och att man för att klara det var tvungen att ändra nått med typsnittet?
Mysko dock att MAN-bussarna inte klarade 2-radigt, när gas-scaniorna gjort det från scratch.

jocke

Citat från: buskörare skrivet 19 april 2011, 13:45:14 PM
Och på Lidingö. Kan det ha att göra med att skylten inte klarade 2-radigt förr och att man för att klara det var tvungen att ändra nått med typsnittet?
Mysko dock att MAN-bussarna inte klarade 2-radigt, när gas-scaniorna gjort det från scratch.

Kanske inte är samma tillverkare av skyltsystemet?
Jag förändrar era liv med detta inlägg