Huvudmeny

5 stenhagen

Startat av jocke, 14 april 2011, 16:05:05 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

jocke

Efter lite hemmasnickrande så fick vi igång maskineriet idag :)

Nu fattas bara överföringssladdarna från datorn. Någon som har en aning om vart man kan få tag på sådana.

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ante

Du har inget minneskort som funkar att sticka in i läsaren innanför "luckan" (som jag tror ska finnas där) till vänster på enheten där du väljer destination?

jocke

Det är en gammal enhet, en Zebra 300 TD. Den har ingen minneskortsplats, den ser ut så här på baksidan.

JAB

Det ser ut som en TD300, då behövs det en RS232-RS485 adapter och kanske även en USB till RS232. Såg en i en katalog som skulle överföra USB2 till RS485 direkt, det är det där med drivrutiner som kan spöka. De flesta skyltprogram trivs inte helt bra i W7/Vistamiljö heller....

jocke

Som jag förstått det så är det de lilla gröna uttaget som ska ledas mot datorn? Eller är jag fel ute här? Men finns de något namn på de uttaget. 

JAB: Du har ingen länk vart man kan få tag i en sådan sladd. Drivrutiner är inga problem, det går att ordna, har en USB -> serialkabel med drivrutiner till. Men behöver något från Styrenhet -> serial.

jocke

För övrigt. Så här sa mobitec när ja kontaktade dom.

"Vi tillhandahåller inte längre kabeln/convertern du efterfrågar.Det behövs ju en RS232 till RS484 converter som kopplas till COM porten samtdiv. kablar."

Jacob

på vilken buss har denna suttit?? Och var kan man få tag på en sådan?? :D

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

KG

Citat från: Jacob A skrivet 14 april 2011, 18:28:53 PM
Och var kan man få tag på en sådan?? :D

//Jacob

Testa en skrot som skrotar bussar.

jocke

Citat från: Jacob A skrivet 14 april 2011, 18:28:53 PM
på vilken buss har denna suttit?? Och var kan man få tag på en sådan?? :D

//Jacob

GUB 183  ;)

Ersa

Citat från: KG skrivet 14 april 2011, 18:30:38 PM
Testa en skrot som skrotar bussar.

Hölö 2010-03-30: Finns gott om dem. Priset beror på storlek och typ av belysning (lysrör eller vita lysdioder)
Ja, jag är lite sugen själv, mest på den diodbelysta sidoskylten jag dragit ut på golvet... men jag har ännu inte orkat satsa på ett eget bygge till bokhyllan.

jocke

Fast Ersa, vet du om dom kan ha överföringssladdar där? Det känns inte som de.

Alternativt om de har en nyare styrenhet ala ICU400.

Finns de något sätt man kan kontakta HÖLÖ på?

Jacob

Jocke: fick du tag på din via GUB? Eller har du själv lagt in 5 Stenhagen? Och vad är måtten på framskylten? Ca 2 meter?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

JAB

Minneskort till gamla ICU400 är ... sällsynta ... :(

jocke

Citat från: JAB skrivet 14 april 2011, 20:02:23 PM
Minneskort till gamla ICU400 är ... sällsynta ... :(

Mm, men jag har ingen ICU400 tyvärr ;-P jag har ju en som du såg på bilden ovanför. Så tänkte om du hade koll på sladdar till den?

Jakob: Det är inte inlagt själv. Det är en av de som finns inlagt, jag valde stenhagen på kortet då ja kommer från stenhagen =) Jag kan inte modifiera innehållet i den ännu tyvärr, ska jobba på de.

JAB

http://www.minneskort.net/smartmedia-card.php Lite info om de kort som fungerar i gamla ICU400.