Huvudmeny

Volvo 8900.

Startat av Möllers, 14 april 2011, 02:04:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Vad är det för motortyp i denna demo.buss ?

Mvh Peter Ö

homer

första gången jag ser bakdelen, och måste ju säga att den är MYCKET snyggare än den gamla 8500/8700 samt även snyggare än framdelen

mushkot

Citat från: Lars Ödlund skrivet 14 april 2011, 09:16:59 AM
Det är ett B7 chassi, D7E290
Är inte det en lite liten motor för en såpass stor buss?

Walter

Släktskapet med 9700 framgår ju tydligare med denna bakdel.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jacob

Tycker hela bussen är mycket lyckad, dock hade det sett snyggare ut med helglasade dörrar även i mitten och bak. Passar inte riktigt in med det gula nertill.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

KG

Citat från: mushkot skrivet 14 april 2011, 10:56:31 AM
Är inte det en lite liten motor för en såpass stor buss?

Är ju i princip samma hästar som B10 chassina. Det är mer växellådan som gör om den känns pigg eller ej.

Ersa

Citat från: Jacob A skrivet 14 april 2011, 18:36:05 PM
Tycker hela bussen är mycket lyckad, dock hade det sett snyggare ut med helglasade dörrar även i mitten och bak. Passar inte riktigt in med det gula nertill.

Alla är vi olika. Min tanke var precis tvärtom.  ;)
Att framdörren kunde maskeras på samma nivå som bakdörrarna på bilden är, medan bakdörrarna maskeras med gult ända upp till samma nivå som karossen. Helglasade dörrar är för mig ren stadstrafik.

Tonniiie

Citat från: Ersa skrivet 14 april 2011, 18:50:56 PM
Alla är vi olika. Min tanke var precis tvärtom.  ;)
Att framdörren kunde maskeras på samma nivå som bakdörrarna på bilden är, medan bakdörrarna maskeras med gult ända upp till samma nivå som karossen. Helglasade dörrar är för mig ren stadstrafik.

Håller med dig där ersa! Ser rakare, och linjeformad ut.