Nye busser til Sjöströms

Startat av Jens Christesen, 13 april 2011, 19:56:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jens Christesen

13.04.2011, kl. 17.30, Motorvej A1 mellam Hamburg och Lübeck

Niclas Rosenius

Trevligt värre.

Kul med motorvägsbilder av det här slaget.

//Niclas

RoggaBoy

Tack för bilderna! Totalt 8 nya bussar i olika modeller har man beställt för skoltrafiken inom Vännäs Kommun. Några är på plats och dessa är alltså på väg mot sitt slutmål.

Ersa

Men vad är det där hemska kombinerade B och P:et på bakstam och sida?
Busspoolens nya logga?

RoggaBoy

Citat från: Ersa skrivet 13 april 2011, 20:09:45 PM
Busspoolens nya logga?
Skulle kunna tänka mig de, men skall undersöka saken till veckan och samtidigt kolla de andra bussarna som kommit till Vännäs om dom har samma logga.

Bussarna på bild kommer under sommaren att tursättas även mellan Vännäs - Umeå då de andra får vila lite.

Bussmicke

Citat från: RoggaBoy skrivet 13 april 2011, 20:13:43 PM
Skulle kunna tänka mig de, men skall undersöka saken till veckan och samtidigt kolla de andra bussarna som kommit till Vännäs om dom har samma logga.

Bussarna på bild kommer under sommaren att tursättas även mellan Vännäs - Umeå då de andra får vila lite.

Kollat upp saken?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoggaBoy

Citat från: Bussmicke skrivet 29 april 2011, 09:13:41 AM
Kollat upp saken?

Jo, men glömt bort svaret men de jag frågat vet inget men tror det inte är en ny logga för Busspoolen då Vännäs Buss nya buss har helt annan design, så det är nåt eget man valt från Sjöströms sida.

Även Sjöströms Setra har samma design.

Bussmicke

Tittar man noga ser det ut som S och B ihop, alltså Sjöströms Buss
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoggaBoy

Citat från: Bussmicke skrivet 29 april 2011, 09:39:10 AM
Tittar man noga ser det ut som S och B ihop, alltså Sjöströms Buss

Så kan de vara helt klart! Ska försöka fixa bilder på de nya bussarna hos Sjöströms samt Vännäs Buss nästa vecka.

groenis

En av bussarna står på Evobus Spånga sedan en vecka tillbaka.

/Lennart

Ove Bojarp

Jag tycker nog det ser mera ut som ett B och P ihop, men däremot Oet som har något lövliknande
på vänstersidan kan jag inte smälta in i något sammanhang än om det ska vara för Omnibus(s).

RoggaBoy

Citat från: Ersa skrivet 13 april 2011, 20:09:45 PM
Busspoolens nya logga?

Ja, fick det bekräftat nu på morgonen. Alla nya bussar inom Busspoolen kommer ha denna logga bak.