Guling på okänd mark

Startat av Mr G, 13 april 2011, 10:25:24 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

På försommaren 1972 hölls FN:s miljövårdskonferens i Stockholm, och för att tillgodose bussar till konferensen gjordes omdisponeringar mellan de olika garagen. En effekt blev att det dök upp gula Björknäsbussar på Huddingelinjerna. Det kändes klart märkligt att se de stiliga klargula bussarna rulla omkring i Huddinge. Här är en 707:a i gamla Vårby Allé på väg mot, ja var kan den ha haft sin södra ändstation vid den här tiden? Fittja kanske?

Jag ödslade bilder vid tillfället vill jag minnas, men har inga bilder kvar förutom något fåtal som räddades tilll eftervärlden genom att den gången hamna i skräplådan. Övriga bilder finns någon annanstans, jag vet vart de tog vägen då, men inte var de finns nu.
吉先生

Bengt H

Är detta en skräplådebild, min bästa Mr G, hur var då de godkända bilderna? Bättre än detta har jag svårt att tänka mig, miljö, färg, tidsanda, årstid, massor av detaljer, doft, expansion, bygge, damm, sol, ja allt förmedlas genom bilden.

Verkligen en bild att njuta av!

Gunnar D

Intressant bild! Visste inte att Björknäsbussar gick i Huddinge i detta sammanhang, trodde bara det var H34.

Mvh Gunnar

Hasse L

Jag minns att 7200 med huddingeförare hittade ända till Furusund en söndag. Men då hade jag inte kameran med. Snopet!

/H.