Funkelia - 2011-02-07 - del 2/2

Startat av Bergenga, 11 april 2011, 16:33:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

Nettbuss Travel Drammen #26017 er den eneste Tourismo'en av gamle typen jeg kjenner til som har fått Nettbuss' nye dekor.

DL 14162 ved Funkelia, Kongsberg, 07.02.2011.

Nettbuss Travel Drammen #26042 som er tvillingbroren til #26041 er stasjonert i Drammen.

KH 69291 ved Funkelia, Kongsberg, 07.02.2011.

Nettbuss Travel Drammen #26016 blir til sommeren 7 år gammel og er tydeligvis for gammel til å få den nye dekoren. Bussen er i hvert fall planlagt solgt, og jeg blir ikke veldig overrasket om den dukker opp i Baltikum.

Når jeg ser denne bussen strippet for logo er det rart å tenke tilbake på da både denne fargen og busstypen var relativt ny. Jeg husker tilbake til helt på slutten av 90-tallet at jeg la merke til disse her. Det var noe med den skrå søylen foran på siden som jeg syns var ganske spesielt. Sammen med denne gråfargen og den store logoen syntes jeg disse bussene var utrolig stilige og eksklusive. Og på den tiden interesserte jeg meg altså ikke i busser i det hele tatt. Men tidene skifter og smaken er ikke som den var. Mens fargen fortsatt står like høyt, syns jeg gamle Tourismo nå fremstår som et billigprodukt som en kan finne i hver en krik og krok, så eksklusiviteten er helt borte.

DK 83623 ved Funkelia, Kongsberg, 07.02.2011.

Nettbuss Travel Drammen #26034 er fra 2008.

KH 56186 ved Funkelia, Kongsberg, 07.02.2011.

Nettbuss Travel Drammen #26041 har jeg allerede vist noen bilder av, men denne gangen fikk jeg også tatt litt interiørbilder. Men spennende ble de bildene ikke, for de kunne gjerne ha valgt en litt mindre trøttende fargekombinasjon på stolene.

KH 69200 ved Funkelia, Kongsberg, 07.02.2011.

Til slutt fant jeg en skikkelig godbit. Tom-Erik Østerud, eller VIP Transport AS som de kaller selskapet nå, sin Neoplan N5218SHDL Starliner L kjørte også for MTBuss. Faktisk så er denne også bruktimport, såvidt. Den ble registrert på en forhandler i Hamburg 2010-05-12 før den kom til Norge og ble registrert her 2010-06-30. Men særlig langt hadde den ikke gått på den tida, så den var så godt som ny.

En buss som denne fortjener også noen interiørbilder. I motsetning til foregående buss har denne en utrolig stilfull innredning. Det eneste som ødelegger inntrykket er humpen der setene står oppå toalettet. Ellers er jo utsikten, selv fra midtsetet bak helt utrolig bra. Ingen problemer med å se TV heller, kan man si. De er heldige de ungene som får reise på skidag i et så flott romskip som dette. :)

BR 96234 ved Funkelia, Kongsberg, 07.02.2011.
Mvh.
Øyvind Berg