Inte bara bussar använder eltejp...

Startat av Bussmicke, 10 april 2011, 22:56:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Hagri

Vad vore värden utan silvertejp?
Funkar lika bra på alla fordon.    ;D

JDS

Vore det inte enklare att ta loss plankorna och lägga dem i baksätet tills man hinner fixa dem ordentligt? Det brukar jag göra  ::)

(Kan nån för övrigt tipsa om ett bra sätt att få fast såna där när plupparna har gått av?)

Peppen

Citat från: JDS skrivet 11 april 2011, 00:06:07 AM
Vore det inte enklare att ta loss plankorna och lägga dem i baksätet tills man hinner fixa dem ordentligt? Det brukar jag göra  ::)
(Kan nån för övrigt tipsa om ett bra sätt att få fast såna där när plupparna har gått av?)

Vadå ordentligt? De där sitter väl så ordentligt de kan göra, ramlar inte av i första taget! ;)

Skämt åsido, köp en rulle dubbelhäftande tejp på Biltema, fungerar kanonbra och håller i alla väder. Är en av få saker där som faktiskt håller riktigt bra kvalitet.
Länk: http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Kontorstillbehor/Tejp-och-lim/Dubbelhaftande-tejp/

JDS

Citat från: Tommy P skrivet 11 april 2011, 00:13:46 AM
Vadå ordentligt? De där sitter väl så ordentligt de kan göra, ramlar inte av i första taget! ;)

Skämt åsido, köp en rulle dubbelhäftande tejp på Biltema, fungerar kanonbra och håller i alla väder. Är en av få saker där som faktiskt håller riktigt bra kvalitet.
Länk: http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Kontorstillbehor/Tejp-och-lim/Dubbelhaftande-tejp/

Ja, jag kanske ska testa det. Problemet är väl möjligen att de där listerna tenderar att bockas lite när man öppnar och stänger dörrarna, men det kanske är för att de sitter fel i längsled. Tack för tipset!

Bussis

silver tejp ja......det som inte går att lagas med silvertejp...det ÄR trasigt

Ersa

Citat från: JDS skrivet 11 april 2011, 00:06:07 AM
Vore det inte enklare att ta loss plankorna och lägga dem i baksätet tills man hinner fixa dem ordentligt? Det brukar jag göra  ::)

Om det krävs så där mycket tejp för att fästa listerna torde ju fästhålen för plupparna vara helt bortrostade. Jag hade en bil där denna list lossnade en dag, och bakom den fanns nästan ingen plåt alls kvar, utan bara ett hål nästan lika stort som listen själv. Jag bytte ut hela dörren mot en i samma färg!