Huvudmeny

Fd SL buss

Startat av Tonniiie, 10 april 2011, 19:23:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tonniiie

Hittade denna i Malmö

Fanns ingen inredning i leden. Resten av bussen var utrustad som en normal linjevagn.

Såhär säger uffe och company.
http://svenskbusshistoria.se/asp/search/dosearch.asp?svalue=LSC313&SearchView=advView&orderby=registreringsnummer&OrderByDir=1&maxhits=25&onlypics=false

MVH Tonnie

Jacob

Jag tar tillbaka det jag sa eftersom reg.nr inte stämde. Undra vad den kan tänkas göra nere i Malmö :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

groenis

Finns en kort historia om den i en annan tråd,
På bilderna ser man bland annat en mycket udda tungbärgare som kör från den Körkarlens Trafik skola.
den ska bli husbil.

/Lennart

Jacob

Citat från: groenis skrivet 11 april 2011, 00:03:57 AM
Finns en kort historia om den i en annan tråd,
På bilderna ser man bland annat en mycket udda tungbärgare som kör från den Körkarlens Trafik skola.
den ska bli husbil.

/Lennart

Du tänker inte på LYZ 353 som visades i en annan tråd? Det var den jag tänkte på först, men såg sedan att reg nr inte stämde.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=43695.0

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

groenis

Det kan vara tvillingen jag tänkte på,
Tittade inte så noga på reg.nr.

/Lennart

mickebuss

En kille i malmö som äger LSC den är reggad som husbuss så de finns bara åtta platser fram i den.
Har varit i kontakt med killen eftersom min buss (LYZ) också ska bli husbuss.
Båda är sålda samtidigt på Kvd i stockholm .
Vad jag vet så är väl dessa två (svartfrontare) dom enda ledbussarna som finns kvar i Sverige. :)

Mvh. Micke Buss
Stolt ledbuss ägare ;D

mickebuss

Dom enda Ledbussarna med den fronten menade jag så klart  ::)

rengmark

Dessa bussar med beteckning H23 gick i flygbusstrafik. Först placerade i Råsta senare i Arlanda. Det beställdes 16 st och de var bara godkända för totalt 88 passagerare, varav 57 sittande. I övrigt totalvikt 21.170 kg, längd 18 m, bredd 2,58 m, höjd 3,03 m, motoreffekt 180 kW, växellåda ZF 5 HP 500 med retarder. Utrustad med Vogelstolar.

mickebuss

Nästan rätt , Endast 37 sittande ;)