scania led 3187,3188,3189

Startat av Mr:bussis, 08 april 2011, 23:22:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr:bussis

Hej: nån här inne som vet vart scania ledvagnarna 3187,3188,3189 kommer från för garage/började sitt liv... Vart finns dessa vagnar nu då?

Peter Rost

Citat från: Peter Rost skrivet 08 april 2011, 23:49:28 PM
Prova med denna utmärkta sökmotor:

http://www.svenskbusshistoria.se/asp/

/Peter

Tack peter:

Har du nån koll på vilka vagnar norrtälje ska ha kvar efter överförningen från Busslink/keolis till Swebus/nobina?

Peter Rost

Citat från: Peter Rost skrivet 09 april 2011, 00:03:43 AM
Tidigare tråd ang Nobina/Norrtälje.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=43579.0

/Peter

Tack:

Vet du om Nobina norrtäljes område sträcker sig till täby/vaxholmstrafiken oxå??

Peter Rost

Lite OT kanske, men ändå ;) : Södra Roslagen, dvs, Vaxholm, Åkersberga, Täby/Vallentuna, kommer även fortsättnigsvis att köras av Keolis Norrort.

/Peter

Citat från: Peter Rost skrivet 09 april 2011, 00:14:27 AM
Södra Roslagen, dvs, Vaxholm, Åkersberga, Täby/Vallentuna, kommer fortsättnigsvis att köras av Keolis Norrort.

/Peter
...

Vet du om keolis norrort och nobina norrtälje kommer att hjälpas åt att köra 621 och 625 i fortsättningen oxå eller kommer dom linjerna gå över till nobinas regi helt och hållet?

Mikael T Nilsson

Citat från: Mr:bussis skrivet 09 april 2011, 00:17:53 AM
...

Vet du om keolis norrort och nobina norrtälje kommer att hjälpas åt att köra 621 och 625 i fortsättningen oxå eller kommer dom linjerna gå över till nobinas regi helt och hållet?

Enligt uppgift jag har fått så ska inga linjer delas mellan Nobina Norrtälje och Keolis Norrort. Jag vet inte om 620/621 ingår i Norrtäljepaketet. Linje 625 gick väl helt över till Norrtäljes ansvarsområde i samband med att linjen förkortades till Söderhall?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 09 april 2011, 08:34:47 AM
Enligt uppgift jag har fått så ska inga linjer delas mellan Nobina Norrtälje och Keolis Norrort. Jag vet inte om 620/621 ingår i Norrtäljepaketet. Linje 625 gick väl helt över till Norrtäljes ansvarsområde i samband med att linjen förkortades till Söderhall?

Linje 625 och 644 är idag i princip en enda linje Bergshamra-Riala-Kilen-Rö-Söderhall-Stångberga-Angarn-Arninge-DAS samt omvänt på alla avgångar i båda riktningar. Dock med nummerbyte i Söderhall. Jämför tidtabellerna, så syns det tydligt.

Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 09 april 2011, 23:32:24 PM
Linje 625 och 644 är idag i princip en enda linje Bergshamra-Riala-Kilen-Rö-Söderhall-Stångberga-Angarn-Arninge-DAS samt omvänt på alla avgångar i båda riktningar. Dock med nummerbyte i Söderhall. Jämför tidtabellerna, så syns det tydligt.
[/quote

Ja, det stämmer faktiskt när man jämför tabellerna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.