Cityterminalen idag del. 4

Startat av Carl Eric, 08 april 2011, 21:29:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Då kör vi, sista delen!  :)

Vi inleder del 4 med en fråga. Som ni ser så är det MasExpress som svänger in på Cityterminalen, men en snabb titt hos Svensk Busshistoria säger att bussen tillhör Hyllinge Buss & Resetjänst AB, Åstorp. Det borde vara följande bolag. Hur fungerar det?

Bara för det så blir det ytterligare en bild på bussen ovan.

Denna snygga Volvo 9700HD tillhör Vadstena Buss och skall precis avsluta sig tjänst på Swebus linje 855 från just Vadstena.

En Bova från Delfinbuss. Dock inte med en Buss-snackare som chaufför denna gång.

Har jag visat denna tidigare ikväll? Jag tror inte det... Westin Buss är det som synes!

Tomas Buss AB på Silverlinjen mot Öland.

Hans F har skrivit tidigare om luckbyten på Swebus Volvovagnar, och såhär blir resultatet:

Nu så skulle det ha varit effektfullt att ha börjat där jag började, men det fick jag inte till denna gång. Jag avslutar istället med ytterligare en buss från Ellénius Buss, Märsta.

Tack för visat intresse!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Brollan

Citat från: calken skrivet 08 april 2011, 21:29:23 PM
Då kör vi, sista delen!  :)

Vi inleder del 4 med en fråga. Som ni ser så är det MasExpress som svänger in på Cityterminalen, men en snabb titt hos Svensk Busshistoria säger att bussen tillhör Hyllinge Buss & Resetjänst AB, Åstorp. Det borde vara följande bolag. Hur fungerar det?

Ägs av Highway Express i Mora sedan 2010-10-11.
SBH är inte uppdaterad på den punkten.

Bussmicke

Har Du skickat in Den uppdateringen dit då? ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Citat från: Bussmicke skrivet 08 april 2011, 22:59:55 PM
Har Du skickat in Den uppdateringen dit då? ;)

I samma sekund som jag såg Mats inlägg! ;)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

bussfan

Carl Eric:ditt repotage från cityterminalen va dj....ligt bra och bilderna gillas

L-G Lassander

Tack för trevliga bilder och ett intressant reportage!

Lusan

Jag var där, med en Bova, UJC ???, vid 17-tiden.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Lusan skrivet 10 april 2011, 11:37:01 AM

Delfinbuss UJC104 I presume...

Carl Eric

Citat från: Lusan skrivet 10 april 2011, 11:37:01 AM

Aha, jag gick strax efter 16 så då missade jag dig! :)