Cityterminalen idag del. 3

Startat av Carl Eric, 08 april 2011, 21:28:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Det som slår mig när jag besöker Cityterminalen är hur fruktansvärt överfull den är. Det som stör mest är alla människor som springer kors och tvärs utan att se sig för. Det kryddat med en dåligt planerad uppställningsyta och avsläppningsplats gör att alla bussar mer eller mindre måste köra zick-zack för att komma någonstans....

Vi forsätter med en Nilsbuss.

Dagens tredje Westin Buss.

Bussen från Ellénius Buss som vi såg i första delen skulle till Arlanda på linje 867. Dock utan Swebus skylt i rutan...

Swebus 0035 har precis ankommit från Göteborg på "Expresslinje" 777.

Sedan så var det dags för 7019 att rulla iväg mot nya uppdrag. Jag tycker att chauffören känns väldigt bekant, och jag har mina aningar om vem det är... ;)

7019 skulle till Uppsala med en riktigt cool kille till chaufför!  8)

När vi ändå är inne på Swebus spåret så kör vi en bild på 6778.

Sedan så dök en riktigt snygging upp, Mohlins Bussar "lodjuret". Det blir också slutet på del 3.

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Tonniiie

Raaawrrrr! Nån här på forumet som inte har berättar för mig att han har fått ratta 7019 :P ?

Ersa

Citat från: Tonnie skrivet 09 april 2011, 00:04:15 AM
Raaawrrrr! Nån här på forumet som inte har berättar för mig att han har fått ratta 7019 :P ?

Äh, Scania som Scania! Här märker man inte ett dugg av några individuella skillnader, utan inventarienumren flyter mest ihop till en sörja mellan dessa "dussinbussar". Hade nån ringt mig 10 min efter avslutat pass och frågat vilken buss jag körde hem hade jag nog inte kunnat svara "7019" det. Äh, de är väl okej, finska och allt... men några 9700:or eller Carrus Star med mera individuell personlighet kommer de tyvärr aldrig att bli. :P

Mums!

Tonniiie

Citat från: Ersa skrivet 09 april 2011, 00:59:41 AM
Äh, Scania som Scania! Här märker man inte ett dugg av några individuella skillnader, utan inventarienumren flyter mest ihop till en sörja mellan dessa "dussinbussar". Hade nån ringt mig 10 min efter avslutat pass och frågat vilken buss jag körde hem hade jag nog inte kunnat svara "7019" det. Äh, de är väl okej, finska och allt... men några 9700:or eller Carrus Star med mera individuell personlighet kommer de tyvärr aldrig att bli. :P

Mums!

Vackert, vackert :) Nä 7019 är lite speciell. Brukar väl bli så när det har hänt nåt speciellt med den  ;D