Stockholm North Night Tour

Startat av Andreas91, 07 april 2011, 00:00:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Nepp - det är inget skämt!  ;D Vissa av er kanske minns mina många nattresor från i somras, då jag i princip kunde tillbringa en hel sommar hemma i lugn i ro. ;) Då kom jag som längst Eskilstuna, fick se sista stadsbussen gå från Uppsala och vänta ett bra tag vid Arlanda, för att få åka med 592:an sista biten. Nu är det alltså dags igen, men jag begränsar mig Stockholm och de norra förorterna. Danderyds sjukhus blir passerad 2 ggr - en söderifrån då byte sker ifrån röd linje (Mörby) till linje 178, samt norrifrån - runt ett par timmar senare anländer jag med en hel tur med 697, för byte till linje 691 sista biten. Nordvästligaste punkten är Veddesta centrum, efter att ha rest med 178:an och där byte till 541:an mot Hässelby o Vällingby. :) Skall försöka fånga lite bilder men det blir tajt. Ha en god natt allihopa! :) Jag tycker det här skall bli helskoj! ;D

tågluffaren

Har du några bilder från sommarens resor? Vore kul att se, var inte med i Bussnack då.

Andreas91

Hej! :) Jo, jag har lite bilder från då - jag lovar att de kommer att komma upp snart, antingen när resan har slutat eller senare imorgon. :)

Andreas91

Här kommer då först lite reprisbilder ifrån i somras, efter önskemål :) :

Tumba:

Södertälje:

Märsta:

Sergels torg:

Slussen:

Bilder från nattens äventyr kommer snart - många bilder såg först bra ut, men blev lite småsuddiga, medan en del blev rätt ok. Hoppas att det fungerar iaf. :)

Andreas91

10 första bilderna ifrån natten. Allra först följer dock linjer, tider m.m. för hur jag reste - kände mig mycket tacksam för att både reseplanerare och nattbusslinjerna finns! ;D

ca. 23.44 - 23.49: Grön linje 19 till T-centralen.
     23.53 - 00.07: Röd linje 14, mot Mörby C, till Danderyds Sjukhus.
     00.19 - 00.48: Stombusslinje 178 mot Jakobsbergs stn, avstigning vid Veddesta Centrum.
     00.53 - 01.24: Linje 541 mot Vällingby, till sluthållplats Vällingby.
     01.31 - 02.01: Linje 198 mot Stockholm C, avstigning vid sluthållplats Centralen.
     02.09 - 03.00: Linje 697 mot Danderyds Sjukhus, avstigning vid sluthållplats Danderyds Sjukhus.
     03.00 - 03.15: Linje 691 mot Odenplan, avstigning vid Stadsbiblioteket.

Vid Danderyds Sjukhus blev det 4 bilder:

Arriva 7185:

Keolis 4763:

Keolis 6357:

DAS-terminalen i mörker:

Under resan med 178:an, så passerade vi ett i princip helt öde Kista Centrum:

och t-banans blåa linje 11s slutstation, Akalla (sorry för betongpelaren mitt i bilden, men detta var enda tillfället jag fick vid Akalla, för sedan så började bussen att röra på sig igen.):

Interiörbild av bussen jag åkte med på 178:an, Keolis 6635. Av alla de 5 olika linjer jag åkte med, så var det B9S på 4 av 5 totalt - 198:an var undantaget, där det blev Omnilink-boggie. Vi skall snart åka ut på bron över E18 och samma som vid Barkarby station - rött ljus skall bara hinna slå om till grönt först:

Klivit av vid Veddesta Centrum och en kort väntan på nästa buss, den som skulle ta mig igenom Skälby och Hässelby och till slut Vällingby. Denna resa blev genomförd med Nobina 6597:

Ett regleringsstopp i Barkarby gav ett fototillfälle:

Framme i Vällingby:

Resten av bilderna är som sagt på väg, men nu måste jag ta o sova några timmar, så att jag hinner ladda om! ;D På återseende!

Andreas91

För er som väntat på resten av bilderna, så kommer de nu äntligen på forumet:

Det blev boggie på 198:an in till City. Tyvärr blev bilden lite suddig, men det kanske funkar... Bussen blev Nobina 7193:

Vasagatan, i väntan på att min nästa bussresa skall ta sin början, den på 697:an:

Har just klivit av bussen och är alltså återigen vid Danderyds Sjukhus. Bussen jag åkte med var Keolis 6303:

Efter att ha klivit av sista bussen, den på 691. Det blev ingen bättre bild på den buss jag åkte i, Keolis 6327, då klockan var strax efter 03.00 och det hade dessutom börjat regna:

En karta och ungefärlig beskrivning över hur jag åkte (färdväg markerad med orange - notera att det dock blev två olika nyanser, men med från början precis samma färg  :P). Originalbilden togs på kartan vi den den hållplats där jag väntade på 198:an i Vällingby:

Hoppas att bilderna föll i smaken! :)