SvOf utfärd med veteranbuss på lördag!

Startat av Björn Forslund, 05 april 2011, 10:48:16 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Forslund

Hej alla bussnackare!

På lördag 9/4 kör SvOf en utfärd till Flygvapenmuseum i Linköping. Museet har ju utökats med en ny del som berör "Kalla kriget" där den omtalade nerskjutna DC-3:an nu visas i fyndskicket.

Bussen vi åker med är SJ 2845, en bekväm Volvo B10M/ Säffle från -86 som har gott om sittplatser, och det finns fortfarande många lediga platser.

Vi välkomnar även er flygintresserade bussnackare att åka med, avfärd från Gullmarsplan norra terminalen (hpl C)kl 8:00. Efter ö k kan påstigning ske på andra platser utefter vägen.

Inträde och lunch ingår i priset, som är 350:-. Betalning sker på bussen.

Boka plats genom svofmail@gmail.com  Ange telnummer.

Välkomna till en tur med en lite modernare veteranbuss, den absolut sista som gått i trafik i SJ:s gamla färger!

K R

Citat från: Björn Forslund skrivet 05 april 2011, 10:48:16 AM
Bussen vi åker med är SJ 2845, en bekväm Volvo B10M/ Säffle från -86 som har gott om sittplatser, och det finns fortfarande många lediga platser.

Vi välkomnar även er flygintresserade bussnackare att åka med, avfärd från Gullmarsplan norra terminalen (hpl C)kl 8:00. Efter ö k kan påstigning ske på andra platser utefter vägen.

Inträde och lunch ingår i priset, som är 350:-. Betalning sker på bussen.

Hej!

Jag har erfarit att avfärden från Gullmarsplan är senarelagd till kl. 9:00 och att det fortfarande finns lediga platser på bussen.
Kan vara värt att påpeka detta med tidsändringen, det kanske gör skillnad för någon som är i valet och kvalet
om den skall åka med.

mvh K R

Hans Fredriksson

Om inget oförutsett (jobb) inträffar tänkte jag och frun ta bilen och göra en lördagsutflykt till Lkpg från Jkpg.
Är det ngn bestämd ankomsttid beräknad till museet?

Björn Forslund

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 07 april 2011, 22:20:43 PM
Om inget oförutsett (jobb) inträffar tänkte jag och frun ta bilen och göra en lördagsutflykt till Lkpg från Jkpg.

Nej, ingen exakt tid. Men räkna den tid tid det tar att köra buss till Lkp, med ett fikastopp på vägen.

Ersa

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 07 april 2011, 22:20:43 PM

Citat från: Björn Forslund skrivet 07 april 2011, 23:01:14 PM
Nej, ingen exakt tid. Men räkna den tid tid det tar att köra buss till Lkp, med ett fikastopp på vägen.

Räkna inte i våra Swebustider bara, Hans. För ni ligger väl inte och pressar Säfflebussen i konstant 90 km/t på motorvägen, Björn?

Björn Forslund

Citat från: Ersa skrivet 07 april 2011, 23:04:09 PM
Räkna inte i våra Swebustider bara, Hans. För ni ligger väl inte och pressar Säfflebussen i konstant 90 km/t på motorvägen, Björn?

Du är välkommen att komma o  köra i ett lagom tempo!

Ersa

Citat från: Björn Forslund skrivet 07 april 2011, 23:07:19 PM
Du är välkommen att komma o  köra i ett lagom tempo!

Tyvärr är jag uppbunden, samt att jag dessutom redan gjort en heldag i muséet tidigare i år.