SvOf utfärd på lördag!

Startat av Björn Forslund, 05 april 2011, 10:45:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Forslund

Hej alla bussnackare!

På lördag 9/4 kör SvOf en utfärd till Flygvapenmuseum i Linköping. Museet har ju utökats med en ny del som berör "Kalla kriget" där den omtalade nerskjutna DC-3:an nu visas i fyndskicket.

Bussen vi åker med är SJ 2845, en bekväm Volvo B10M/ Säffle från -86 som har gott om sittplatser, och det finns fortfarande många lediga platser.

Vi välkomnar även er flygintresserade bussnackare att åka med, avfärd från Gullmarsplan norra terminalen (hpl C) kl 8:00. Efter ö k kan påstigning ske på andra platser utefter vägen.

Inträde och lunch ingår i priset, som är 350:-. Betalning sker på bussen.

Boka plats genom svofmail@gmail.com  Ange telnummer.

Välkomna till en tur med en lite modernare veteranbuss, den absolut sista som gått i trafik i SJ:s gamla färger!

Robban

Jag såg er nog från fönstret på Tunnelbanans trafikledningscentral för den Gröna linjen imorse innan ni åkte iväg på äventyr, hoppas ni hade det kul, får hänga på nästa gång.

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

HB

Trevligt att du lyckades fånga avgången på bild. /Henrik/

Björn Forslund

Kul bild! Vi hade en väldigt trevlig resa och det var mycket intressant att se de nya delarna av museet, framförallt vraket av den nerskjutna DC-3:an.
Vi ser gärna fler Bussnackare på utfärderna.

MrX

Det hade varit roligt att åka med men influensan behåller jag helst för min egen del :(