SM Bandy 2011 del 1 - Gamla Uppsala Buss

Startat av Jacob, 02 april 2011, 11:11:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Nu börjar bilderna komma fån bandy-sm. I första delen kommer alla GUBbar från dagen. Jag kommer göra som förra året att jag visar lite större bolag (med flera bussar på plats) och sedan sorterar jag efter märke när det bara är "singelbussar" kvar :)

GUB 317

GUB 316

GUB 296

GUB 802 svänger in på Döbelnsgatan

GUB 128, och ja, man ser ut när man sitter inuti ;)

GUB 318

GUB 314

En bil som förstörde bilden på 116.. :(

..men, bättre lycka nästa gång som man säger, här är 116 igen :)

GUB 290

Det var allt för del 1! Mer kommer :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Carl Eric

Äntligen Jacob!! Som jag har längtat! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikko

Citat från: Jacob A skrivet 02 april 2011, 11:11:34 AM
GUB 128, och ja, man ser ut när man sitter inuti ;)

Fy fy! Chauffören på bilden kör i fel fil för färd rakt fram i korsningen. Vänster fil är bara för svängande till vänster mot Kåbo.  8)

lil-sis

128 är ledsen i bakrutan men den hålls ihop fint av plasten...

KG

Citat från: Mikko skrivet 02 april 2011, 18:01:22 PM
Fy fy! Chauffören på bilden kör i fel fil för färd rakt fram i korsningen. Vänster fil är bara för svängande till vänster mot Kåbo.  8)

Jag tror det kommer ta många många år innan Uppsalaborna gör rätt, ty de kör alltid på gammal vana.

Björn Ax

Citat från: KG skrivet 03 april 2011, 11:29:08 AM
Jag tror det kommer ta många många år innan Uppsalaborna gör rätt, ty de kör alltid på gammal vana.

Ja man märker verkligen hur många det är som inte ens bryr sig om att titta på skyltarna som finns i trafiken.

Jag märkte att dom bytte fil där direkt. Tror jag körde fel första gången. Men tänkte direkt efter jag kört där att "hmm hade dom inte bytt skyltarna där?" så nästa gång körde jag rätt.

Samma sak nere vid islandsbron när man kommer från västra ågatan så får man inte svänga vänster upp på islandsbron men ser dagligen folk som skiter i det. Jag menar skylten som förbjuder det sitter inte direkt osynligt heller utan det är praktiskt taget helt omöjligt att missa den skylten.

MartinMartin

Citat från: Björn Ax skrivet 03 april 2011, 12:42:03 PM
Ja man märker verkligen hur många det är som inte ens bryr sig om att titta på skyltarna som finns i trafiken.

Jag märkte att dom bytte fil där direkt. Tror jag körde fel första gången. Men tänkte direkt efter jag kört där att "hmm hade dom inte bytt skyltarna där?" så nästa gång körde jag rätt.

Samma sak nere vid islandsbron när man kommer från västra ågatan så får man inte svänga vänster upp på islandsbron men ser dagligen folk som skiter i det. Jag menar skylten som förbjuder det sitter inte direkt osynligt heller utan det är praktiskt taget helt omöjligt att missa den skylten.

Ja, fast där är det nog av den anledningen att dom skiter i det, och inte att dom missat skylten.
Har för övrigt själv svängt vänster där och funderat varför i h-e man inte ska få göra det  ???

Och där uppe på Dag H så hade man väl använt högerfilen till bussparkering under finalen eftersom Sjukhusvägen
ändå var avstängd, kan ju vara en anledning till att dom kör mer till vänster.

Björn Ax

Citat från: MartinMartin skrivet 03 april 2011, 13:34:59 PM
Ja, fast där är det nog av den anledningen att dom skiter i det, och inte att dom missat skylten.
Har för övrigt själv svängt vänster där och funderat varför i h-e man inte ska få göra det  ???

Och där uppe på Dag H så hade man väl använt högerfilen till bussparkering under finalen eftersom Sjukhusvägen
ändå var avstängd, kan ju vara en anledning till att dom kör mer till vänster.

Det är för att när det blir kö där och man svänger vänster så kommer man blockera flera körfält eftersom dom flesta inte står kvar tills kön har åkt utan bara kör ut och blockerar för andra bilar. Jag har själv fått stå och vänta med bussen för att jag ska köra i vänsterfilen över islandsbron men något stolpskott har svängt vänster och blockerar vänsterfilen eftersom det är kö på islandsbron.

Jag brukar alltid svänga höger och sen vända vid nedre slottsgatan. Tar 10 sekunder längre men så mycket enklare.

KG

Jag kör inte ens åt "fel" håll på västra ågatan, jag ser ingen anledning att göra så och blir bara förbannad på folk som gör det eftersom det är TRÅNGT utanför filmstaden. Har man en fullvuxen bil och möter en annan fullvuxen bil där andra föraren inte vet var denne har bilen är det inte så kul.

MartinMartin

Citat från: KG skrivet 03 april 2011, 16:10:31 PM
Jag kör inte ens åt "fel" håll på västra ågatan, jag ser ingen anledning att göra så och blir bara förbannad på folk som gör det eftersom det är TRÅNGT utanför filmstaden. Har man en fullvuxen bil och möter en annan fullvuxen bil där andra föraren inte vet var denne har bilen är det inte så kul.

Och roligt värre lär det ju bli från Tisdag när dom klappar igen Islandsbron  ;D

MartinMartin

Citat från: Björn Ax skrivet 03 april 2011, 13:56:22 PM
Det är för att när det blir kö där och man svänger vänster så kommer man blockera flera körfält eftersom dom flesta inte står kvar tills kön har åkt utan bara kör ut och blockerar för andra bilar. Jag har själv fått stå och vänta med bussen för att jag ska köra i vänsterfilen över islandsbron men något stolpskott har svängt vänster och blockerar vänsterfilen eftersom det är kö på islandsbron.

Jag brukar alltid svänga höger och sen vända vid nedre slottsgatan. Tar 10 sekunder längre men så mycket enklare.

Man kan anta att det är ganska många som svänger vänster där för jag var ut och gled lite på Eniro, och se .....  ;D  ;D  ;D

Björn Ax

Citat från: MartinMartin skrivet 03 april 2011, 16:27:06 PM
Man kan anta att det är ganska många som svänger vänster där för jag var ut och gled lite på Eniro, och se .....  ;D  ;D  ;D

he he. Ja se på fan. :).

Måste vara en ganska gammal bild då skylten förbud mot vänstersväng sitter ännu tydligare nu än vad den gör på denna bild.

Citat från: MartinMartin skrivet 03 april 2011, 16:16:49 PM
Och roligt värre lär det ju bli från Tisdag när dom klappar igen Islandsbron  ;D

Ja du tror inte det kommer vara hur många som helst som kommer skita totalt i detta då?  :o