linje 19/19X vid globen-gulmarsplan (bilder)

Startat av the0fiskis, 31 mars 2011, 19:37:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

lite bilder fårn globen-gumarslpanfrån igår
(ivr nummer under bilderna)

3868 Busslink
det är många som vill med bussarna

samma buss igen  :)

3863 Busslink
enda bussen jag såg med skylten ersätter gröna linjen

6621 Busslink

6345 Busslink

3834 Busslink

3861 Busslink
kommentera gärna bilderna och rätta om det är fel på ivr/förtag

Optimal

the0fiskis

Citat från: Jim skrivet 31 mars 2011, 20:15:06 PM
Keolis heter det ju nu för tiden :).
det heter väll båda? keolis och under busslink

Traesk

Fina grejer! Är det ingen som har lite bilder på linje 19S?

homer

äntligen lite bilder från ersättningstrafiken, vad är de för bussar som används? har man plockat från alla garage eller är de som när man låna från Norge?

Andreas91

Stiligt bildsvep! Hoppas inte att det gör något att jag också lägger ut ett par bilder som jag tog för ett tag sedan - tre bussbilder och en bild från hur det nu ser ut vid Gullmarsplans t-banestation:

6622 på snabblinje 19X:

6304 på linje 19:

Linje 19 mot Åkeshov avgår ifrån Gullmarsplan. Det som tidigare var Hässelbyspåret är nu borttaget och har bytts ut mot en utvidgad plattform i form av en rejäl träkonstruktion. Rekommenderar den länk som Micke A lade upp i Ordet är fritt - forumet om arbeten med Hagsätragrenen http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=43643.0. Här avgår som sagt 19 mot Åkeshov, med C20 2269, m.a.o. den näst sista, närmast:

homer: Tror att Keolis står för hela ersättningstrafiken och att 19 och 19X endast tursätts med B9Sale-bussar (många bl.a. är ifrån Råstagaraget, där ju nu nya Omnilinkar istället har täckt upp luckorna). 19S körs med en mindre buss, tror att Traveller kör denna.

Carl Eric

Citat från: Traesk skrivet 31 mars 2011, 22:18:00 PM
Fina grejer! Är det ingen som har lite bilder på linje 19S?

Joakim W visade några bilder därifrån för någon dag sedan! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!