Landvetter Airport (GOT)

Startat av Fredde, 31 mars 2011, 17:40:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

3 nya vagnar som sågs hos Volvo i Huddinge idag 31/3.

KG

Den där spegelarmen har jag aldrig sett förut, är det något nytt påfund?

Carl Eric

Är det Flygbussarna som skall ha dem? Annars så ser lacken ut väldigt mycket som Hallandstrafiken...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

jzon67

Det bör vara tre av de fyra nya bussar (1119-1122?) Som ska levereras till oss på
flygbusseriet i Götet. De ska inom kort ersätta våra kvarvarande gamla bussar (202, 205, 206
och 208). När de kommer hem till Göteborg ska biljettmaskiner och lite annat flyttas över från de gamla bussarna till de nya. Sen kör vi..  :)

jzon67

Nu har den första av bussarna (1119) kommit i trafik.
Premiärturen körde jag till City Airport (Säve flygplats) på onsdagmorgonen.
Den har identiska specs som 1117 och 1118.

Andreas91

Snyggt! Vi i Stockholm har ju förvisso också fått lite nya Flygbussar i form av ytterligare några 9700 (tror att de tidigare bussarna är 901-910), men kan det vara så att eventuellt Göteborgs 20X-bussar kanske letar sig upp hit? Jag menar bara iom att vi har fått 203 och 207 sedan tidigare.  :)

jzon67

För min del så får Ni vääldigt gärna ta dem.. :-)
Vi vill bara bli av med de gamla...
Ni har ju tagit 810 också...

Olof Lagerkvist

Hur har det gått med ändringarna för FAC i Göteborg på sistone, jag har av tidtabellen antagit att man inte övernattar någon buss i Borås numera utan att första och sista bussen från/till Borås är en så att säga förlängd tur från Göteborg. (Första bussen från Borås numera avgår 07.10 mot tidigare 05.15.) Går det i övrigt åt lika många bussar i omloppen/omloppet över GOT som tidigare? Det bör det väl göra antar jag?

Olof Lagerkvist