Profilbilder i buss-snack

Startat av Rickbox, 29 mars 2011, 22:02:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rickbox

Hej!

Ibland har jag märkt att ens profilbild försvinner, varför blir det så?

Carl Eric

Det beror ju på att läken till bilden blir ogiltig. Om man letar i trådar längre bak så kan man se att vissa bilder inte längre syns, det är samma sak med profilbilder! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Rickbox

Min profilbild är inte någon länk, den är uppladdad, så det kan inte bero på det...

Carl Eric

Man kan länka. Min bild är länkad från mitt gamla galleri....
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussföraren

Citat från: Rickbox skrivet 30 mars 2011, 20:59:53 PM
Min profilbild är inte någon länk, den är uppladdad, så det kan inte bero på det...

Har ingen betydelse serru ;)

När databasservern inte hittar eller får kontakt med bilden inom en viss tidsrymd så blir det ett kryss istället, enkelt.

jocke

Han menar att den är uppladdad på servern och således bör den inte kunna inte få kontakt med den.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Bussföraren

Citat från: jocke skrivet 31 mars 2011, 02:51:58 AM
Han menar att den är uppladdad på servern och således bör den inte kunna inte få kontakt med den.

Jag begriper precis hur TS menar, men bilden är återigen INTE uppladdad på själva databasservern utan på en plats som tillhandahålles av gränssnittet.....