Huvudmeny

Bilmappen 2011.

Startat av Möllers, 28 mars 2011, 21:56:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Ska starta bil mapp nu här snart sommar så kommer fler ta sina fina bilar i vägarna, idag fick man syn på en snygg mazda bland mina favoriter hos mazda modellen RX8  8)

Rickbox

Mazda RX8 är häftig, den ser ut som en tvådörrarsbil men den har två små bakdörrar som öppnas i bakkant, sen har den ett mycket speciellt motorljud i och med wankelmotorn. Skulle vara häftigt att åka med en sån någon gång!

fontheking5

Corvetten har nog 350 Hk men fin är den i alla fall . Själv såg jag en Mustang idag :)

Möllers

Motoreffekt är det inte hästkrafter  ???

Andersson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 29 mars 2011, 17:08:26 PM
Motoreffekt är det inte hästkrafter  ???

Hos bla Transportstyrelsen anges effekten i kilowatt (kW). För att räkna om (kW) till hk skall multiplicera med 1,36.

Har en bil 100 kw har den omräknat 136 hk. 100 x 1,36 = 136 hk.

pierrew

Citat från: Rickbox skrivet 28 mars 2011, 21:59:01 PM
Mazda RX8 är häftig, den ser ut som en tvådörrarsbil men den har två små bakdörrar som öppnas i bakkant, sen har den ett mycket speciellt motorljud i och med wankelmotorn. Skulle vara häftigt att åka med en sån någon gång!

Ja det är en fräck liten bil, tyvärr kommer den inte riktigt till sin fulla rätt på vägen.
Det ska till en redigt krokig sådan om det skall bli nått underhållningsvärde,
för rakt fram är den ingen herrejösses upplevelse direkt.

Annat kan man säga om denna bilen, det är det värsta jag kört i bilväg ;)
385mm breda baksulor har inte mycket att sätta emot över 800hk och en bit över 1000nm i vrid.
Nån exakt siffra gick inte att få då det slirade i bromsbänken också ;D

Peter C

Faan va jag gillar den modellen! Visa gärna en bild på hela bilen...

pierrew

Har inga mer bilder, men den blev sen när allt med motorn osv var klart lackad i en orginal Dodge grön med svart huv.
http://albin123.suntuubi.se/datafiles/gallery/1/s/2008-Dodge-Viper-SRT10-Coupe-Snakeskin-Green.jpg Denna färgen.

Vet ej vart bilen är idag och vem som äger den, men dåvarande ägaren hör hemma i Borås, så den kanske har skådats live nån gång. ;)