Huvudmeny

Dagens Barn.

Startat av Möllers, 28 mars 2011, 15:59:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Ner jag skulle hem ifrån pappa så fick jag syn på 3 barn vid spåren satt ditt nåt efter nån minut gick dom där ifrån gömde sig ifrån nya pendeltåget.
Ner det kom small det till högt det kom gnistror under tåget sen kom det stort rök moln bakon tåget.
Jag trodde det skulle spåra yr där men gjorde det inte s***ns tur,jag tycker det är så dumt dom gör så barnen.
Nu ska jag till E6an ska jag se om jag ser barnen idag med ska jag fasen fota dom  :(
Var precis vid under bron vid den ska laddar till vid Landskrona Station tåget kom ifrån Helsingborg.

the0fiskis

Citat från: Mattias Möller. skrivet 28 mars 2011, 15:59:43 PM
Ner jag skulle hem ifrån pappa så fick jag syn på 3 barn vid spåren satt ditt nåt efter nån minut gick dom där ifrån gömde sig ifrån nya pendeltåget.
Ner det kom small det till högt det kom gnistror under tåget sen kom det stort rök moln bakon tåget.
Jag trodde det skulle spåra yr där men gjorde det inte s***ns tur,jag tycker det är så dumt dom gör så barnen.
Nu ska jag till E6an ska jag se om jag ser barnen idag med ska jag fasen fota dom  :(
Var precis vid under bron vid den ska laddar till vid Landskrona Station tåget kom ifrån Helsingborg.
om du ser oberhöriga på spåret ring polis eller lkc...
annars kan du göra en anmälan om skadergödelse om du såg ungarna

Möllers

Jag tänke ta med mobilen igår med dom var förlångt borta,men men kunde ha brovat endån.

Andreas91

Tycker att det både är otäckt och oerhört dumt av folk att springa ute på spåren, som då dessa barn gjorde!  >:( Förstår inte dessa barn att det är lika med livsfara att befinna sig på järnvägar, där tågen ibland kan komma farandes i mycket höga hastigheter? Jag har då och då suttit och hoppats på att de dödsolyckor som har ägt rum, i exempelvis Solna i Stockholm  :-\, skulle ha fått folk att förstå att järnvägen verkligen inte är en plats att springa omkring på, men så är det uppenbarligen inte.

Vid Solna station har det väl åtminstone ägt rum två svåra olyckor, en gång då jag läste att ett gäng ungdomar lekte på spåren och att de då skulle springa över spåren. Jag har ett starkt minne av att detta var vid de norrgående spåren + Hagalundspåren. Gänget springer över spåret där norrgående fjärrtåg passerar, men det blir en kvar, som inte hinner över hela vägen, då ett Arlanda Express-tåg kom... Tidigare under våren så befann jag mig på Södra station och inväntade ett norrgående pendeltåg. Trafiken var då inställd mellan Stockholm C och Ulriksdal pga olyckshändelse and guess where the location of this horrible accident was? Jo, vid Solna station! Sen finns det ju de som klättrar på taken på vagnar och inte tänker på de ledningar som hänger ovanför... Nej, jag tycker nästan det känns jobbigt att prata om det hela - jag tycker personligen att dessa olyckor är oerhört tragiska och dessutom j*vligt onödiga! Samtidigt blir jag riktigt irriterad och arg, men vet ej riktigt vilka man skall bli arg på - barnen själva eller deras föräldrar?

JDS

Citat från: Andreas91 skrivet 28 mars 2011, 17:11:17 PM
Tycker att det både är otäckt och oerhört dumt av folk att springa ute på spåren, som då dessa barn gjorde!  >:( Förstår inte dessa barn att det är lika med livsfara att befinna sig på järnvägar, där tågen ibland kan komma farandes i mycket höga hastigheter? Jag har då och då suttit och hoppats på att de dödsolyckor som har ägt rum, i exempelvis Solna i Stockholm  :-\, skulle ha fått folk att förstå att järnvägen verkligen inte är en plats att springa omkring på, men så är det uppenbarligen inte.

Nej, det är korrekt. Jag vet inte ens vad det är för olycka i Solna som du syftar på. Jag har dock inte läst så mycket dagstidningar på sistone (DN klarar inte av att fakturera och SvD gillar jag inte, och dessutom har jag haft fullt upp med annat) och det är det nog många andra som inte gör heller. Och även om folk har tagit del av nyheten och förstått den, så är det stor risk för att de viftar bort det som något som bara händer andra och att det är för att de är klantiga.

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Möllers

Tror den andra är fake filmen.

Rickbox

Jag ska inte vara bitter men tyvärr så är det ju psykopaterna som har störst framgång bland tjejerna och efter några generationer så börjar väl genernas egenskaper att visa sig... för tjugo år sen var snatteri något jättefult, idag gör nästan "alla" det... undrar hur det blir om 20 år!
Vill inte ens tänka tanken... >:(

Camilla

Citat från: Rickbox skrivet 28 mars 2011, 21:24:00 PM
Jag ska inte vara bitter men tyvärr så är det ju psykopaterna som har störst framgång bland tjejerna

psykopaterna har då ingen större framgång hos mig så jag kanske är en onormal  tjej

Rickbox

Citat från: Camilla skrivet 28 mars 2011, 21:49:05 PM
Jag ska inte vara bitter men tyvärr så är det ju psykopaterna som har störst framgång bland tjejerna

psykopaterna har då ingen större framgång hos mig så jag kanske är en onormal  tjej

Det är väl individuellt egentligen... men det jag menar att det är de ytliga och charmiga typerna som snabbast får tjejer, sen kanske relationerna inte blir så lyckade men generellt är det dem som har mest framgång, kortsiktigt i alla fall... tyvärr får många av dem också barn, och psykopati är till viss del ärftligt, det koncentreras sen i generationer och till slut finns det så många galningar att det blir världskrig, det är bara att se bakåt i historien med maktgalna diktatorer och alla krig som varit, sen efteråt när en massa folk har strukit med och till och med de värsta typerna insett allvaret så är det lugnt ett tag, folk uppfostrar sina barn hårdare och det är en stark moral, sen går åren så förslappas det och sen byggs det upp med mer och mer kriminalitet och till slut upprepar sig historien... som sagt jag är ingen optimist men jag tror att en del av det jag säger tyvärr ändå stämmer... jag är inte så gammal men bara sen 1990-talet tycker jag klimatet har hårdnat i samhället...

Peter C

Citat från: Rickbox skrivet 28 mars 2011, 21:57:30 PM

Det är väl individuellt egentligen... men det jag menar att det är de ytliga och charmiga typerna som snabbast får tjejer, sen kanske relationerna inte blir så lyckade men generellt är det dem som har mest framgång, kortsiktigt i alla fall... tyvärr får många av dem också barn, och psykopati är till viss del ärftligt, det koncentreras sen i generationer och till slut finns det så många galningar att det blir världskrig, det är bara att se bakåt i historien med maktgalna diktatorer och alla krig som varit, sen efteråt när en massa folk har strukit med och till och med de värsta typerna insett allvaret så är det lugnt ett tag, folk uppfostrar sina barn hårdare och det är en stark moral, sen går åren så förslappas det och sen byggs det upp med mer och mer kriminalitet och till slut upprepar sig historien... som sagt jag är ingen optimist men jag tror att en del av det jag säger tyvärr ändå stämmer... jag är inte så gammal men bara sen 1990-talet tycker jag klimatet har hårdnat i samhället...

Bra talat!

Rickbox

Tack! Äntligen en vänlig själ här på forumet! :)

1896

Citat från: Camilla skrivet 28 mars 2011, 21:49:05 PM

psykopaterna har då ingen större framgång hos mig så jag kanske är en onormal  tjej

Är det så ? Jag som tyckte jag gjorde framsteg....  8)