Vardagsbilder från en söndag

Startat av Hans Fredriksson, 27 mars 2011, 21:24:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans Fredriksson

Bara för att det är söndag betyder inte fri från arbete.
06.20 Jönköping mot Stockholm men för mig bara till Linköping....

...och gott är väl det. En timme på Resecentrum i min favoritställning....

till 09:15 till Jönköping för att åter......

....inta en timmes ryggställning i taxirummet och sedan åter till Linköping och en timme....

och tillbaka till Jönköping tillsammmans.....

....med Anders Haraldsson och Rystad Buss.

Tonniiie

Gillar dina reportage Hans! Gärna fler  ;D

Hans Fredriksson

Citat från: Tonnie skrivet 27 mars 2011, 22:12:24 PM
Gillar dina reportage Hans! Gärna fler  ;D

Ojdå! Tack, tackar.
Blev lite förvånad. Trodde att snart reagerar någon av att jag har blivit töntig.

Jonas Strömblad

Jag är imponerad av dig, Ersa och alla andra Swebusförare som pallar att sitta och åka motorväg på farthållaren...
Själv tröttnar jag på motorväg när jag kör Stockholm-Norrtälje...
/J

Ersa

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 27 mars 2011, 23:10:19 PM
Jag är imponerad av dig, Ersa och alla andra Swebusförare som pallar att sitta och åka motorväg på farthållaren...
Själv tröttnar jag på motorväg när jag kör Stockholm-Norrtälje...

Drar man ner Östgötapassen till 1-2 dagar i veckan är det nästan uthärdligt. Om man då har med sig några Gb med podradio och ljudböcker i örat vill säga. Övriga dagar passar det alldeles utmärkt att som terapi köra lokal linjetrafik inom landskapet Uppland, där man får använda hjärnan lite mera. ;)

/Ersa - som idag hade lunchrast i lokalen på översta bilden i denna tråd, dock c:a 3 timmar efter Hans.

Hans Fredriksson

Faktum är att jag får värk i de båda halvorna därnere där ryggen byter namn efter allt sittande och liggande för den delen också.
I somras svullnade foten upp efter körning av "snabben" till Stockholm. Frun inhandlade åtsittande strumpor. Flygstrumpor kallar hon dom.

Tonniiie

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 27 mars 2011, 23:06:24 PM
Ojdå! Tack, tackar.
Blev lite förvånad. Trodde att snart reagerar någon av att jag har blivit töntig.

Aldrig töntigt. Tycker snarare tvärtom. Hade varit trevligt ifall fler hade gjort så, framför allt utrikesförarna. :)
Du är väl Jönköpingare ? Kör du aldrig morgonpasset till Skåne ?

the0fiskis

vill se mer såna här repotags  :)

Simon A

Måste också bifalla och säga att jag också är väldigt förjust i denna typ av reportage från de olika arbetsplatserna alla på bussnack trafikerar. Precis som Tonnie säger- Aldrig töntigt.

//Simon

Hans Fredriksson

Citat från: Tonnie skrivet 28 mars 2011, 17:37:25 PM
Du är väl Jönköpingare ? Kör du aldrig morgonpasset till Skåne ?
Japp, jag tillhör depå Jönköping.
Morgonpasset till Skåne kör Malmöförarna efter rast i Jönköping. En eller par gånger har jag fått ta mig till Malmö och Köpenhamn då natturen har krävt extrabuss.

Tonniiie

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 31 mars 2011, 22:17:32 PM
Japp, jag tillhör depå Jönköping.
Morgonpasset till Skåne kör Malmöförarna efter rast i Jönköping. En eller par gånger har jag fått ta mig till Malmö och Köpenhamn då natturen har krävt extrabuss.

Nä jag snackar om 3208 som går 10:10 fr. Jkpg på söndagar. Det är ju en Jönköpingschaufför

Hans Fredriksson

Citat från: Tonnie skrivet 01 april 2011, 18:17:09 PM
Nä jag snackar om 3208 som går 10:10 fr. Jkpg på söndagar. Det är ju en Jönköpingschaufför

Det har du rätt i att den turen kör en jönköpingsförare.
För min del inträffar det så sällan att man få betrakta det som aldrig.
Dock så fick jag köra den turen för ca ett halvår sedan vilket jag då "redovisade".
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=38563.msg281221#msg281221