Huvudmeny

BIMS

Startat av Wetjo, 26 mars 2011, 22:40:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

Enligt obekräftade uppgifter kommer BIMS till Dalarna i sommar...
Dvs provtiden börjar då.

Rickbox

Nice! Då dröjer det förhoppningsvis inte så länge till innan det kommer till Uppsala också...

Björn Ax

Citat från: Rickbox skrivet 26 mars 2011, 23:11:24 PM
Nice! Då dröjer det förhoppningsvis inte så länge till innan det kommer till Uppsala också...

Juni 2012 beräknas det vara klart för lansering i Uppsala

kimpan

Citat från: Björn Ax skrivet 26 mars 2011, 23:44:12 PM
Juni 2012 beräknas det vara klart för lansering i Uppsala

Jag tror på det... när jag ser det.....

Björn Ax

Citat från: kimpan skrivet 27 mars 2011, 00:04:33 AM
Jag tror på det... när jag ser det.....

Jag litar helt på det som står i UL forum.  ::)

Den som lever får se.

Rickbox

Citat från: Björn Ax skrivet 27 mars 2011, 00:26:23 AM
Jag litar helt på det som står i UL forum.  ::)

Den som lever får se.

Kommer det här systemet att finnas både till UL och GUB då, så det blir samma kort och biljetter?

Björn Ax

Citat från: Rickbox skrivet 27 mars 2011, 00:28:35 AM
Kommer det här systemet att finnas både till UL och GUB då, så det blir samma kort och biljetter?

Ja det ska både vara till region och stadsbussarna.

Ersa

Citat från: Björn Ax skrivet 27 mars 2011, 00:26:23 AM
Jag litar helt på det som står i UL forum.  ::)

Det är alltid lite kul om man med viss distans läser dylika vinklade internskrifter som alltid är odelat positiva och glada. Särskilt intressant har det varit att läsa om hur mycket stärkt UL kommer att gå ur de mindre meningsskiljaktigheterna som skett efter någon upphandling. På baksidan av nyaste numret tillfrågas fem resenärer om vad de anser om att kontanterna försvann. Inte helt oväntat är alla överlag positiva till det. ;)

Hagri

Det har ju varit en hel del problem tidigare med tidsplaner samt utveklare och leverantörens förmåga att få systemet att fungera. Detta är ju inget unikt för BIMS. Det är bara att se om löftena om tidsplanen håller denna gång. 

Fikman

Kan ju bara medela att det skulle väl ha kommit för några år sen till dalarna

Klaverdörr

Citat från: Fikman skrivet 27 mars 2011, 08:00:41 AM
Kan ju bara medela att det skulle väl ha kommit för några år sen till dalarna

Samma gäller Gävleborgs län (X-trafik).  Dom fick köpa nytt system för ca 4 miljoner i väntan på BIMS då systemt "Prodata" dom hade ej fungerade något bra längre, ofta bussar gick med trasig utr pga reservdelar saknades..

Nu är folk vana vid kontaktlösa kort redan när det nya införs sedan, dock hoppas jag verkligen inte "värdekort resenärer" behöver säga till att dom åker på värdekort i stadstrafiken och sedan få ett kvitto på vad som är kvar på kortet fort dom åker, detta segar ner passagerarströmen något så enormt med förseningar som följd.. Hoppas detta ej är så i BIMS

Infon om värde kvar bör kunna stå i displayen dvs samma som det gör på månadskort, årskort hur länge gilltighetstiden är.. Detta bör hur lätt som helst redan kunna införas på detta nuvarande system...

Wetjo

Den blå "BIMS-bilen" stod utanför Dalatrafik i kväll...