Öresundståg: Malmö-Ängelholm

Startat av Rickbox, 26 mars 2011, 16:02:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rickbox

Carl Eric

Om man bara skall se en del så är det absolut del 5! Den innehåller den oerhört vackra sträckan genom Pålsjö skog!  :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Tonniiie

Rickbox

Citat från: Tonnie skrivet 26 mars 2011, 19:43:23 PM
De har jag kikat på många gånger.

Mina favorit
http://www.youtube.com/watch?v=fUlK9xQulQ0

Det är synd att Jankiwi inte har gjort flera filmer i realtid på de längre sträckorna.

Jag tycker bäst om sträckan förbi Hallandsås och Båstads station, där är det mycket vacker natur och fin utsikt!

Tonniiie

Citat från: Rickbox skrivet 26 mars 2011, 22:07:02 PM
Det är synd att Jankiwi inte har gjort flera filmer i realtid på de längre sträckorna.

Jag tycker bäst om sträckan förbi Hallandsås och Båstads station, där är det mycket vacker natur och fin utsikt!

Om du läser i hans kommentarer så förstår du varför.
Han kör för DSB som "bara" kör Helsingör - Göteborg/Alvesta/Karlskrona

Rickbox

Citat från: Tonnie skrivet 27 mars 2011, 00:33:47 AM
Om du läser i hans kommentarer så förstår du varför.
Han kör för DSB som "bara" kör Helsingör - Göteborg/Alvesta/Karlskrona

Går inte Öresundståg till Växjö och Kalmar också?

Carl Eric

Citat från: Rickbox skrivet 27 mars 2011, 00:56:59 AM
Går inte Öresundståg till Växjö och Kalmar också?

Jo, men tydligen så kör förarna på DSBFirst bara vissa sträckor. Jag kan inte i huvudet var de har lokförare stationerade men om du är intresserad så finns säkert svaret hos postvagnen: www.postvagnen.com/fourm

Anledningen till att alla lokförare inte kör alla sträckor är för att de styrs av lagar och regler precis som bussförarnas! :)