Huvudmeny

GUB 141!

Startat av Rickbox, 24 mars 2011, 23:14:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rickbox

Citat från: kimpan skrivet 25 mars 2011, 13:12:36 PM
ja Jacob.... men vi då...som kör dem... vi MÅSTE STÅ UT med dem i 3 år till....

Det måste jag ju också göra som resenär! Det är dock inte omöjligt att jag flyttar till en annan stad för plugg framöver...

Jag tycker man ska överväga att fasa ut åtminstone ett tiotal bussar ur serien inom en snar framtid, de som är mest nergångna och plocka delar från dem till de andra bättre fungerande bussarna.

Sen kanske utöver nya MAN köpa in Scania OmniLink eller Solaris Urbino som de gör i alla andra kommunala bussbolag! ;D

Mikko

Tog ut 141:an en morgon från garaget och den var väldigt svårstartad. När man väl fick igång den ville växeln inte gå i fast tomgångsvarvtalet var normalt. Man fick trycka i växeln direkt när motorn startade. Väl framme vid första rödljusen stannde motorn. Efter ett par återupplivningsförsök startade den men man fick vänsterbromsa för att kunna gasa lite med högerfoten så att motorn inte skulle stanna igen.

Bussen "bluddrade" och ryckte hela vägen ut till ändhållplatsen där jag skulle börja min tur. Kom ihåg tipset från en på TL som sa att man skulle gasa för fullt i typ 10-15 sekunder med växeln i neutralläge. Funkade väl så där. Först efter ett par timmars körning började den gå hyfsat bra och fungerade sen faktiskt ända till jag blev avlöst.

Jacob

141 åkte förbi mig igår, motorn lät inte som den ska.. lät alldeles för grötigt.. Fast jag gillar när bussar får lite annorlunda motorljud :D

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Rickbox

Hoppas rishögen skrotas snart... blir irriterad när folket nere i Götet gnäller på Volvos biogasbussar, de är inte i närheten lika risiga som de äldre Neoplaner vi har här!

Niclas Rosenius

Citat från: Rickbox skrivet 29 mars 2011, 21:08:29 PM
Hoppas rishögen skrotas snart... blir irriterad när folket nere i Götet gnäller på Volvos biogasbussar, de är inte i närheten lika risiga som de äldre Neoplaner vi har här!

Vad vet du om det? Att dom skulle va så mycket bättre fast dom inte går bra.

Väldigt mycket gnäll på dig tycker jag.

//Niclas

Rickbox

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 29 mars 2011, 21:51:31 PM
   Vad vet du om det? Att dom skulle va så mycket bättre fast dom inte går bra.

Väldigt mycket gnäll på dig tycker jag.

//Niclas

Du behöver inte läsa inläggen om de stör dig! Jag gnäller faktiskt inte jämt...

Niclas Rosenius

Citat från: Rickbox skrivet 29 mars 2011, 22:14:22 PM
Du behöver inte läsa inläggen om de stör dig! Jag gnäller faktiskt inte jämt...

Men inte långt ifrån.

//Niclas

Rickbox

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 29 mars 2011, 22:26:32 PM
    Men inte långt ifrån.

//Niclas

Jo jag skulle vilja säga ytterst sällan! Kanske blivit några sura inlägg senaste två-tre dagarna, men annars tycker jag inte att jag har gnällt speciellt mycket...

Om du har något emot mig personligen så får du hemskt gärna skicka mig ett PM så kan vi reda ut det där istället för att skicka tillbaka sura kommentarer här som en annan tonåring...