GUB 663 med en Buss-snackare......

Startat av Janne Rickman, 24 mars 2011, 22:13:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Nämen, är de ute i Jälla?

Dom ska väl bygga hus där ute nu, kanske de blir stadsbuss dit igen :D
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Bussmicke

Är det en slump att vagnsnumret överrensstämmer med reg nr?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

jocke

Citat från: Bussmicke skrivet 24 mars 2011, 23:00:56 PM

Den kanske hade börjat förbereda sig för övertagning till TAK i Tallin ;D
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Rickbox

Citat från: jocke skrivet 24 mars 2011, 22:41:22 PM
Nämen, är de ute i Jälla?

Dom ska väl bygga hus där ute nu, kanske de blir stadsbuss dit igen :D

Då blir det till att införskaffa landsvägsbussar, egentligen borde det ha gjorts tidigare då linjerna 5, 12, 20, 22, 110/115 och 111 går på landsväg, det är lag på att alla bussar som inte går i ren stadstrafik ska ha bälten på samtliga platser!
Det gäller alla bussar av 2004 års modell eller nyare.

Björn Ax

Citat från: Rickbox skrivet 25 mars 2011, 01:51:19 AM
Då blir det till att införskaffa landsvägsbussar, egentligen borde det ha gjorts tidigare då linjerna 5, 12, 20, 22, 110/115 och 111 går på landsväg, det är lag på att alla bussar som inte går i ren stadstrafik ska ha bälten på samtliga platser!
Det gäller alla bussar av 2004 års modell eller nyare.

Det är lag på att bussar som tillverkas för regiontrafik ska ha bälten på alla platser.

Taget från ntf.se
Fråga: Vilka bussar måste ha bälten?
Svar: Många äldre bussar är redan utrustade med bälten. I övrigt gäller
att alla nytillverkade bussar som tas i bruk från och med januari 2004
eller senare ska vara utrustade med godkända bälten. Undantaget är
bussar som tillverkats för tätortstrafik.

Så eftersom GUB's bussar är tillverkade för tätortstrafik så är dom undantagna den lagen oavsett om dom går viss sträckning på landsväg.

Fredrik Mattsson

ÅÅ vilka minnen man har från den pärlan, kommer ihåg när man fick förfrågan om att fortsätta efter ett pass i
nattrafiken med en Jonckheere TranCity om att hjälpa till med en förstärkning på morgonkulan..
Och hjälpa till med att tömma Öregrund på ungdomar efter fiskar festen, och om jag kunde komma så snabbt
snabbt som möjligt (vad också polisen ville).. Jag tackade ju ja, men att då ville jag ha 663! Jag var väl ute
i Öregrund vid 04:00 tiden på morgonen, och lastade mestandels ungdomar till Östhammar, Gimo, Alunda...
Sen fick den stanna kvar med mig hemma utanför där jag bodde i Alunda..

Och på den tiden hade jag den väldigt mycke, hade den på en fast körning på 24:an från Storvreta på morgonen
och sedan efter om jag inte minns helt fel på den tiden fanns det mycke olika extrabuss körningar som på den
bland annat visas, har för mig att man fick en lunta att beta av. Sedan mellan dessa hoppade jag in med denna
fina pärla på andra linjer, var ju lite folk som var fundersamma över hur man "plingar" det var ju "tvättlinan"...

Janne Rickman

Citat från: Bussmicke skrivet 24 mars 2011, 23:00:56 PM

Det är en slump.

/Janne

Peter Öden

Hej !

Bussen är urspr. SJ 1824 !

Mvh Peter Ö